- toestel had fabrieksregistratie D-HEUR(2)
- 1998-01: eigendom van Avinco
- in gebruik bij het Duitse ADAC Luftrettung als Christoph 8 vanop St Marien Hospital in Lunen (D)
- in gebruik bij het Duitse ADAC Luftrettung als Christoph 19 vanop Helios Klinikum in Uelzen (D)
- 2012-03: vliegt bij SAF Helicopteres (Service Aerien Francais) medische missies als SAMU - ingeschreven in Frankrijk
- 2021-09-16: eigendom SAF Helicopteres
- 2022: te zien in de film 'Twee Zomers'
- 2022-02-07: aangekomen op EBKT Wevelgem - is de nieuwe MugHeli van de Westvlaamse IMDH (Instituut voor Medische Dringende Hulpverlening) - zal de komende dagen ingezet worden voor training van de IMDH-piloten
- 2022-02-18: overgevlogen van EBKT naar basis AZ St Jan in Brugge - foto Roland De Groote - met onze dank
- 2022-03-15: toestel wordt nu operationeel ingezet als MUG-Heli - fotoreeks © Tom BUysse - met onze dank
- 2022-06-26: onderstaande foto 1 & 2 - interventie op het Provinciaal Domein te Wachtebeke - dank aan Jan Schotmans
- 2022-08-01: vliegt niet meer als de MUG-Heli in Brugge, is vervangen door F-GMHC
- 2022-10-09: twee nieuwe foto's © Roland De Groote - met onze dank
Helikopter: F-GMTU - Airbus Helicopters - EC135 T1
Helikopter
Land: Frankrijk
Call Sign: F-GMTU
Registratie: F-GMTU
Bouwjaar: 1998
Serialnr: 0042
Operator: SAF Helicopteres - MugHeli IMDH (Instituut voor Medische Dringende Hulpverlening)
Laatste vlucht (UTC): 29/03/2024 14:19:31
Info:
F-GMTU (13)
Video:
Model
Fabrikant: Airbus Helicopters
Model: EC135 T1
ICAO-Type: EC35
IT: H2T
Motor: 2 x Turbomeca Arrius 2B1/2B1A/2B1A1 (each 435 kW or 583 shp)
Zitplaatsen: 1Crew+7Pax
Gewicht (leeg | kg): 1455
Gewicht (max | kg): 2835
Maximumsnelheid (km/u): 287
Vluchtsnelheid (km/u): 254
Lengte (m): 12.16
Hoogte (m): 3.51
Rotor diameter (m): 10.2
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
29/03/2024 | 8:06:44 | 14:19:31 | 1200 ft | 7000 | 5101 | |
28/03/2024 | 10:34:17 | 17:29:04 | 1300 ft | 800 ft | 5101 | 7000 |
27/03/2024 | 7:40:49 | 16:32:34 | 1200 ft | 800 ft | 7000 | 2000 |
26/03/2024 | 7:57:06 | 17:43:53 | 1100 ft | 7000 | 7000 | |
22/03/2024 | 9:17:08 | 10:27:26 | 300 ft | 7000 | 2000 | |
21/03/2024 | 10:06:43 | 15:47:44 | 300 ft | -400 ft | 7000 | 7000 |
20/03/2024 | 10:33:50 | 17:34:50 | 400 ft | 7000 | 7000 | |
19/03/2024 | 11:15:33 | 17:49:54 | 400 ft | 7000 | 7000 | |
18/03/2024 | 10:02:02 | 15:14:38 | 400 ft | 0 ft | 7000 | 7000 |
17/03/2024 | 8:36:54 | 12:35:35 | 500 ft | -100 ft | 7000 | 7000 |