- fabriekregistratie: N91997
- militaire registratie: OT-GIC / G-12
- werd bij demilitarisering van de rijkswacht opgenomen in het burgerlijk luchtvaartregister als OO-POH
- 2020-10-14: G-12 was gespot op een trailer op weg naar Zellik (naar Helipoint - Van Nerum) voor schilderwerk (zie link )
- 2020-11-24: de G-12 heeft bij Van Nerum een nieuw volledig grijs kleurenschema gekregen. De helikopter is nu volledig grijs met een zwarte en witgrijze letters - foto's Carosserie Van Nerum
- 2020-12-3: toestel is herschilderd en zal over de weg terug naar Melsbroek worden getransporteerd. Het zal daar terug vliegklaar worden gemaakt maar dat zal nog een paar maand duren.
- 2020-12-3: wij kregen info dat het toestel werd herschilderd om (ook) dienst te doen met de SPF (special forces) waarbij een grijze helikopter minder zou opvallen (?)
- 2021-04-13: toestel staat nog steeds aan de grond in afwachting van gereviseerde turbines
- 2021-10-25: de G-12 vliegt voor het eerst in zijn nieuwe kleuren (licht grijsblauw) en met gereviseerde turbinemotoren
Helikopter: G-12
Helikopter
Land:
Belgie
Call Sign: G-12
Registratie: OO-POH
Bouwjaar: 1996
Serialnr: 900/0038
Operator: Belgian Police
Laatste vlucht (UTC): 27/06/2022 12:00:03
Info:
G-12 (5)
Model
Fabrikant: MD Helicopters
Model: MD900 Explorer
ICAO-Type: EXPL
IT: H2T
Motor: 2 x Pratt & Whitney Canada PW206A (of PW206E of PW207E) turboshaft
Zitplaatsen: 2 + 6
Gewicht (leeg | kg): 1531
Gewicht (max | kg): 2835
Maximumsnelheid (km/u): 259
Vluchtsnelheid (km/u): 248
Lengte (m): 9,85
Hoogte (m): 3,66
Rotor diameter (m): 10,31
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens (25 laatste vluchten)
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
27/06/2022 | 6:43:35 | 12:00:03 | 0 ft | 0 ft | 6307 | 6307 |
23/06/2022 | 12:40:38 | 13:29:46 | 700 ft | 300 ft | 6313 | 7000 |
22/06/2022 | 12:00:04 | 12:43:42 | 500 ft | 700 ft | 6307 | 6307 |
16/06/2022 | 9:29:10 | 9:29:10 | 0 ft | 0 ft | 6307 | 6307 |
6/06/2022 | 7:29:23 | 8:47:06 | 500 ft | 0 ft | 6302 | 6301 |
2/06/2022 | 5:16:04 | 12:12:26 | 400 ft | -100 ft | 7000 | 6310 |
1/06/2022 | 4:46:23 | 21:11:10 | 500 ft | -100 ft | 6311 | 7000 |
31/05/2022 | 0:00:22 | 19:34:24 | 900 ft | 700 ft | 6313 | 6310 |
30/05/2022 | 0:00:19 | 23:59:59 | 400 ft | 900 ft | 6307 | 6313 |
29/05/2022 | 22:46:18 | 23:59:57 | 1000 ft | 600 ft | 6306 | 6307 |
20/05/2022 | 15:27:32 | 21:23:17 | 600 ft | -200 ft | 6304 | 6305 |
19/05/2022 | 16:20:04 | 20:28:40 | 400 ft | -200 ft | 6302 | 6301 |
15/05/2022 | 9:59:13 | 14:48:57 | 300 ft | 0 ft | 6310 | 6303 |
13/05/2022 | 17:41:10 | 23:32:18 | 800 ft | -100 ft | 2000 | 6310 |
12/05/2022 | 9:13:39 | 20:38:04 | 400 ft | -100 ft | 2000 | 6313 |
9/05/2022 | 13:54:28 | 13:54:28 | -100 ft | -100 ft | 6313 | 6313 |
4/05/2022 | 7:52:19 | 10:40:37 | 600 ft | -100 ft | 7000 | 6306 |
3/05/2022 | 8:34:14 | 11:28:04 | 400 ft | -100 ft | 2000 | 6304 |
2/05/2022 | 8:28:02 | 11:00:19 | 300 ft | -100 ft | 6301 | 6311 |
28/04/2022 | 14:48:48 | 15:00:03 | 500 ft | -200 ft | 7000 | 6312 |
10/04/2022 | 0:05:52 | 0:39:17 | 1400 ft | 0 ft | 2000 | 7000 |
9/04/2022 | 16:26:26 | 23:58:57 | 700 ft | 1200 ft | 7000 | 2000 |
3/04/2022 | 5:06:41 | 21:06:15 | 1800 ft | -200 ft | 6304 | 6312 |
2/04/2022 | 13:53:27 | 19:04:00 | 900 ft | -100 ft | 2000 | 6313 |
31/03/2022 | 20:08:38 | 21:42:14 | 1400 ft | 400 ft | 6306 | 6310 |