- 2021-12-03: reservatie van deze registratie door Xavier de Tracy
- 2022-01-18: ingeschreven in het Belgisch register (onder Annex I - historische toestellen)
- afkomstig van het Frans leger ALAT (Aviation Légère de l'Armée de Terre) met call-sign 4103
- was daar actief met staartcode GJX binnen de EAALAT (Ecole d'Application l'Alat)
- kreeg een Franse registratie F-MGJX - M(ilitair)GJX
- kreeg ook een andere Franse registratie F-MAOT - BCO
- 2022-04-15: het prachtig toestel is volledig vliegwaardig en vloog vandaag zijn allereerste vlucht als OO-XDT
Helikopter: OO-XDT
Helikopter
Land:
Belgie
Call Sign: OO-XDT
Registratie: OO-XDT
Serialnr: 4103
Operator: Xavier de Tracy, Zomergem
Laatste vlucht (UTC): 26/12/2022 14:11:11
Info:
OO-XDT (4)
Video:

Model
Fabrikant: Airbus Helicopters
Model: Gazelle - SA342M
ICAO-Type: GAZL
IT: H1T
Motor: 1 x Turbomeca Astazou XIV-M (872 pk)
Zitplaatsen: 2crew 3pax
Gewicht (leeg | kg): 1.009
Gewicht (max | kg): 1.900
Maximumsnelheid (km/u): 312
Vluchtsnelheid (km/u): 244
Lengte (m): 11,91
Hoogte (m): 3,19
Rotor diameter (m): 10,48
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens (25 laatste vluchten)
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
26/12/2022 | 14:03:39 | 14:11:11 | 1000 ft | 7000 | 7000 | |
21/12/2022 | 13:47:24 | 13:55:17 | 800 ft | 7000 | 7000 | |
13/11/2022 | 11:57:38 | 13:29:10 | 700 ft | -125 ft | 2000 | 2000 |
30/10/2022 | 14:15:04 | 15:27:30 | 500 ft | 75 ft | 2000 | 2000 |
29/10/2022 | 13:15:54 | 13:20:49 | 550 ft | 2000 | 2000 | |
26/10/2022 | 10:52:10 | 14:33:42 | 600 ft | 650 ft | 7000 | 2000 |
22/10/2022 | 8:27:44 | 13:57:02 | 1275 ft | 100 ft | 2000 | 7000 |
15/10/2022 | 10:07:53 | 13:32:06 | 975 ft | 1525 ft | 7000 | 7000 |
8/10/2022 | 11:36:45 | 11:39:21 | 700 ft | 7000 | 7000 | |
1/10/2022 | 10:23:05 | 14:42:37 | 1000 ft | 1250 ft | 7000 | 7000 |
18/09/2022 | 11:16:07 | 13:00:19 | 525 ft | 350 ft | 7000 | 7000 |
13/09/2022 | 15:07:33 | 15:10:19 | 725 ft | 7000 | 7000 | |
11/09/2022 | 16:44:05 | 17:15:09 | 825 ft | 7000 | 7000 | |
10/09/2022 | 7:18:05 | 7:52:03 | 700 ft | 575 ft | 7000 | 7000 |
4/09/2022 | 9:33:59 | 10:46:44 | 375 ft | 7000 | 7000 | |
2/09/2022 | 9:46:09 | 16:04:04 | 1100 ft | 1175 ft | 2000 | 2000 |
21/08/2022 | 10:05:40 | 15:44:17 | 525 ft | 50 ft | 7000 | 7000 |
18/08/2022 | 15:02:30 | 15:06:11 | 725 ft | 7000 | 7000 | |
7/08/2022 | 14:52:24 | 15:10:01 | 775 ft | 7000 | 2446 | |
6/08/2022 | 10:35:43 | 11:02:27 | 550 ft | 7000 | 7000 | |
5/08/2022 | 16:01:42 | 16:11:51 | 475 ft | 7000 | 7000 | |
24/07/2022 | 7:51:50 | 9:14:33 | 575 ft | 7000 | 7000 | |
8/07/2022 | 16:13:01 | 16:14:23 | 225 ft | 225 ft | 7000 | 5563 |
4/07/2022 | 11:43:43 | 12:45:48 | 650 ft | -100 ft | 7000 | 7000 |
3/07/2022 | 9:23:38 | 14:41:32 | 0 ft | 7000 | 7000 |