- 2014: gebaseerd in Den Helder (NL)
- 2018-11: staat te koop - heeft 3.356u gevlogen - zie Helis.com
- 2019-06-24: is operationeel in Afrika, vloog op 14 December 2018 in Abidjan op Ivoorkust
- 2019-09-17: is/was actief op Port Bouet, Abidjan, Ivoorkust.
- 2019-09-06: staat te koop via International Aviation Marketing Ltd. Heeft intussen meer dan 3.356u gevlogen.
- 2020-01-24: is per wegtransport op Den Helder aangekomen en in de verpakking zonder rotoren in de hangaar gesleept voor opslag - foto's credit Joshua Wolf - met onze dank
- 2020-10-15: staat gestockeerd op luchthaven Den Helder
- 2020-12-31: zou verkocht worden aan Air Greenland
- 2021-08-23: is over de weg aangekomen op Lelystad waar het bij Satys zal worden herschilderd in de rode kleuren van Air Greeland - toestel heeft 3.356u vlieguren op de teller
- 2021-09-17: is intussen gespoten in de kleuren van Air Greenland en draagt reeds zijn nieuwe Deense callsign: OY-HUS (maar is wel nog niet uit het Belgisch register geschrapt)
- 2021-12-12: staat nog steeds in het Belgisch register en heeft in de maand november een paar keer gevlogen
- 2022-02-23: maakte vanop EBOS zijn laatste twee testvluchten als OO-NHK. Het toestel is nog niet geleverd aan Air Greenland.
- 2022-03-02: uitgeschreven uit het Belgisch luchtvaartregister
- 2022-03-24: is geregistreerd als OY-HUS op naam van Air Greenland A/S, Nuuk
Helikopter: OO-NHK - Airbus Helicopters - AS365N4 (EC155B1)
Helikopter
Land:
Belgie
Call Sign: OO-NHK
Registratie: OO-NHK
Bouwjaar: 2009
Serialnr: 6876
Operator: Noordzee Helikopters Vlaanderen NV, Oostende (B)
Doorgehaald
Laatste vlucht (UTC): 23/02/2022 12:04:30
Info:
OO-NHK (2)
Model
Fabrikant: Airbus Helicopters
Model: AS365N4 (EC155B1)
ICAO-Type: AS65
IT: H2T
Motor: 2 x Turbomeca Arriel 2C2 turboshaft engines, 697 kW (935 hp)
Zitplaatsen: 2 + 13pax
Gewicht (leeg | kg): 2618
Gewicht (max | kg): 4950
Maximumsnelheid (km/u): 324
Vluchtsnelheid (km/u): 297
Lengte (m): 14,3
Hoogte (m): 4,35
Rotor diameter (m): 12,6
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens (25 laatste vluchten)
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
23/02/2022 | 10:26:23 | 12:04:30 | 342 ft | -150 ft | 2000 | 2000 |
18/11/2021 | 15:37:30 | 16:29:48 | 25 ft | -550 ft | 7000 | 2000 |
9/11/2021 | 16:04:49 | 17:36:05 | 289 ft | -475 ft | 2132 | 2132 |
3/11/2020 | 10:48:39 | 10:57:54 | 274 ft | 350 ft | 7000 | 7000 |
30/10/2020 | 12:43:06 | 15:14:00 | 950 ft | 475 ft | 4320 | 4310 |
29/11/2018 | 11:09:14 | 11:36:52 | 60 ft | 1630 ft | 1507 | 1507 |
16/11/2018 | 8:27:49 | 9:20:35 | 68 ft | 830 ft | 1311 | 1311 |
14/11/2018 | 12:46:35 | 15:36:22 | 325 ft | 68 ft | 1356 | 1337 |
10/11/2018 | 8:31:26 | 11:34:28 | 1310 ft | 125 ft | 1335 | 1343 |
9/11/2018 | 8:32:14 | 12:58:04 | 3975 ft | 150 ft | 1312 | 1301 |
4/11/2018 | 10:59:14 | 11:50:46 | 678 ft | 266 ft | 1303 | 1303 |
3/11/2018 | 10:31:54 | 16:15:22 | 251 ft | 129 ft | 1306 | 6465 |
2/11/2018 | 8:27:24 | 9:25:59 | 411 ft | 190 ft | 1326 | 1326 |
31/10/2018 | 8:31:59 | 9:32:24 | 289 ft | 220 ft | 1331 | 1421 |
20/10/2018 | 15:01:18 | 16:10:58 | 2050 ft | 1050 ft | 7000 | 7000 |
8/10/2018 | 12:26:07 | 12:46:49 | 1800 ft | 1850 ft | 1342 | 1342 |
6/10/2018 | 15:20:08 | 16:19:21 | 1958 ft | 647 ft | 1342 | 1342 |
5/10/2018 | 13:38:15 | 16:41:52 | 3400 | 7055 | ||
4/10/2018 | 9:54:30 | 14:27:29 | 875 ft | 175 ft | 6552 | 3474 |
3/10/2018 | 7:48:34 | 15:47:50 | 1524 ft | 400 ft | 2337 | 7077 |
2/10/2018 | 9:06:14 | 15:27:36 | 550 ft | 1828 ft | 2104 | 2524 |
27/09/2018 | 15:33:49 | 16:59:45 | 327 ft | 275 ft | 4355 | 4227 |
26/09/2018 | 15:06:28 | 18:35:00 | -425 ft | -150 ft | 4355 | 2551 |
25/09/2018 | 8:34:03 | 12:59:50 | -725 ft | -325 ft | 4355 | 4355 |
24/09/2018 | 7:39:14 | 16:17:27 | -150 ft | -675 ft | 4355 | 4355 |