- 2018-03-08:
- is een Bell 47G-3B-type 1,
- is origineel afkomstig van de Britse RAF call sign XT227 als Sioux AH-1
- de-militarisering en wordt burgerhelikopter met call-sign G-BHKB op 9 Januari 1980
- wordt D-HAAA in Februari 1987
- crashed 22 Mei 2006 te Leiwen an der Mosel
- registratie cancelled 30 Mei 2017
- Eric Bussé zou deze oldtimer terug vliegklaar maken voor zijn nieuwe eigenaar
- 2018-03-08: ingeschreven in het Belgisch Register
- 2018-03-10: foto onderdelen D-HAAA copyright Tim Jones
- 2018-10-03: foto OO-SOL - facebook E. Bussé - bij de eerste testvlucht vanop de helihaven EBNP (Neerpelt)
- 2019-04-28: foto OO-SOL met nieuwe bestickering - met dank aan Kristof Kwanten
- 2019-04-29: maakte hover-testen op helihaven EBNP (Neerpelt) is later ook opgemerkt op Zwartberg EBZW
- 2019-05-08: korte testvlucht vanop EBNP
Helikopter: OO-SOL - Bell - 47G-3B-1 Soloy
Helikopter
Land:
Belgie
Call Sign: OO-SOL
Registratie: OO-SOL
Bouwjaar: 1966
Serialnr: WA386
Operator: Paul Keuppens, Kasterlee (Kempische Bouwmaterialen EBTK - Tielen)
Laatste vlucht (UTC): 3/12/2023 9:51:43
Info:
OO-SOL (9)
Model
Fabrikant: Bell
Model: 47G-3B-1 Soloy
ICAO-Type: B47G
IT: H1T
Motor: 1 x Allison 250-C20B
Zitplaatsen: 1 + 2pax
Gewicht (leeg | kg): 858
Gewicht (max | kg): 1349
Maximumsnelheid (km/u): 169
Vluchtsnelheid (km/u): 135
Lengte (m): 9,63
Hoogte (m): 2,83
Rotor diameter (m): 11,32
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
3/12/2023 | 9:28:02 | 9:51:43 | 775 ft | 7000 | 7000 | |
1/12/2023 | 12:55:58 | 13:44:26 | 875 ft | 7000 | 7000 | |
28/10/2023 | 8:53:21 | 9:20:41 | 1425 ft | 7000 | 7000 | |
7/10/2023 | 8:48:39 | 10:34:28 | 575 ft | 7000 | 1524 | |
18/08/2023 | 9:17:47 | 16:14:11 | 500 ft | 2000 | 2000 | |
15/08/2023 | 8:28:12 | 9:12:53 | 900 ft | 2000 | 7000 | |
13/08/2023 | 11:06:43 | 11:48:58 | 600 ft | 7000 | 7000 | |
12/07/2023 | 10:24:34 | 14:30:34 | 875 ft | 1050 ft | 2000 | 7000 |
8/07/2023 | 11:40:45 | 13:37:03 | 800 ft | 200 ft | 7162 | 7000 |
7/07/2023 | 13:35:04 | 14:24:43 | 875 ft | 0 ft | 7000 | 7000 |