- 2018-03-27: is reeds gebouwd bij Bell in Mirabel als C-GFNU - is nu op weg naar Belgie
- 2018-03-27: foto's op Facebook - copyrights Helimo
- 2018-05-29: foto (1) copyright Roland De Groote tijdens testvlucht bij ATB
- 2018-06-04: foto's van de aflevering (6->11)- copyright Tom Buysse
- 2019-01-19: staat sinds de sluiting van EBAK (Antwerpen / Kiel) gebaseerd op EBAW
- 2019-02-28: staat te koop op GA Buyer - TTAF 60 - Prijs: 1.295.000€ + BTW
- 2019-04-18: staat op helihaven Knokke
- 2019-09-06: staat te koop: TTAF 68u - Prijs: 1.200.000€ + BTW
- 2019-12-15: toestel is verkocht door Helimo aan een Duitse koper
- 2019-12-21: vertrok naar Erfurt (D) voor aflevering aan nieuwe Duitse eigenaar; vloog vanop Erfurt op 6,7 en 8-1-2020.
- 2020-01-15: uitgeschreven uit het Belgisch register
- 2020-01-20: voor de helikopter werd de call-sign D-HSTV gereserveerd in het Duitse register
- 2020-02-27: ingeschreven in het Duits register onder registratie D-HSTV
Helikopter: OO-JRX
Helikopter
Land:
Belgie
Call Sign: OO-JRX
Registratie: OO-JRX
Bouwjaar: 2018
Serialnr: 65079
Operator: Helimo, Antwerpen
Doorgehaald
Laatste vlucht (UTC): 8/01/2020 14:21:19
Info:
OO-JRX (11)
Model
Fabrikant: Bell
Model: 505 JetRanger X
ICAO-Type: B505
IT: H1T
Motor: 1 x Safran HE Arrius 2R (Turbomeca) 504 shp
Zitplaatsen: 1crew+pax
Gewicht (leeg | kg): 989
Gewicht (max | kg): 1669
Maximumsnelheid (km/u): 232
Vluchtsnelheid (km/u): 232
Lengte (m): 12,95
Breedte (m): 1,52
Hoogte (m): 3,25
Rotor diameter (m): 11,28
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens (25 laatste vluchten)
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
8/01/2020 | 10:13:09 | 14:21:19 | 1200 ft | 1200 ft | 7000 | 7000 |
7/01/2020 | 10:34:48 | 15:15:23 | 1150 ft | 1050 ft | 7000 | 7000 |
6/01/2020 | 14:05:32 | 15:02:23 | 1175 ft | 1550 ft | 7000 | 7000 |
21/12/2019 | 8:52:36 | 13:48:04 | 495 ft | 1625 ft | 7000 | 7000 |
2/12/2019 | 19:02:16 | 19:07:00 | ||||
26/11/2019 | 9:04:34 | 9:16:22 | 1150 ft | 335 ft | 5742 | 7000 |
22/11/2019 | 9:22:12 | 9:26:58 | ||||
5/11/2019 | 10:17:23 | 10:44:06 | 1475 ft | 1525 ft | 7000 | 7000 |
12/09/2019 | 12:04:31 | 12:20:51 | -25 ft | 500 ft | 2000 | 7000 |
4/08/2019 | 11:21:56 | 11:44:36 | 150 ft | 7 ft | 2000 | 2000 |
2/08/2019 | 16:51:04 | 17:01:00 | 350 ft | 175 ft | 2000 | 2000 |
22/06/2019 | 17:58:20 | 18:17:15 | 91 ft | -38 ft | 2000 | 2000 |
10/06/2019 | 5:33:53 | 17:43:10 | 99 ft | 45 ft | 7000 | 2000 |
9/06/2019 | 19:40:09 | 20:01:58 | 68 ft | -30 ft | 7000 | 7000 |
22/05/2019 | 14:32:53 | 17:22:02 | -75 ft | -125 ft | 2000 | 7000 |
10/05/2019 | 8:53:39 | 15:42:08 | 225 ft | 150 ft | 7000 | 2000 |
2/05/2019 | 17:18:41 | 17:52:06 | 275 ft | 175 ft | 7000 | |
18/04/2019 | 8:49:56 | 11:20:28 | -275 ft | -150 ft | 7000 | 7000 |
15/04/2019 | 14:02:03 | 15:42:05 | 700 ft | -100 ft | 7000 | 7000 |
28/03/2019 | 12:20:49 | 12:51:41 | -600 ft | 125 ft | 7000 | 2000 |
27/03/2019 | 9:20:16 | 14:20:09 | -550 ft | -550 ft | 2000 | 7000 |
26/03/2019 | 9:30:50 | 10:45:25 | -500 ft | -525 ft | 2000 | 2000 |
20/03/2019 | 8:13:38 | 15:40:03 | -525 ft | -550 ft | 7000 | 2000 |
23/02/2019 | 9:14:27 | 10:22:36 | -625 ft | -600 ft | 7000 | 7000 |
22/02/2019 | 14:54:49 | 17:06:06 | -575 ft | -650 ft | 7000 | 7000 |