- 1955: in dienst bij de ALAT (Aviation légerère de l'Armeé de Terre) bij GH 1
- foto: Arthur Smet
- 1979-06: uit dienst genomen met 2.701 vlieguren
- link naar de geschiedenis van de Bell 47G bij de ALAT
- 2021-01-29: uitgeschreven uit het Franse register
- 2021-02-10: ingeschreven in het Belgisch register
- is ex-ALAT 047 en ex-F-GCCL
- 2021-03-18: samen met Aircraft Solutions wordt gewerkt om het toestel terug luchtwaardig te maken
- 2021-05-20: is gekeurd en kreeg zijn luchtwaardigheidsbewijs.
- toestel is voorzien van logo en naam van TopCat Helicopters
Helikopter: OO-TCT
Helikopter
Land:
Belgie
Call Sign: OO-TCT
Registratie: OO-TCT
Bouwjaar: 1955
Serialnr: 047
Operator: Kempische Antieke Bouwmaterialen, Tielen (B)
Laatste vlucht (UTC): 24/01/2023 14:42:55
Info:
OO-TCT (7)
Model
Fabrikant: Bell
Model: 47G
ICAO-Type: B47G
IT: H1P
Motor: 1 x Franklin 6V4-200-C32 149 kw
Zitplaatsen: 1+2pax
Gewicht (leeg | kg): 858
Gewicht (max | kg): 1349
Maximumsnelheid (km/u): 169
Vluchtsnelheid (km/u): 135
Lengte (m): 9.63
Hoogte (m): 2.83
Rotor diameter (m): 11.32
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens (25 laatste vluchten)
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
24/01/2023 | 14:02:03 | 14:42:55 | 400 ft | -400 ft | 7000 | 7000 |
17/01/2023 | 13:02:03 | 13:54:17 | 0 ft | 2675 ft | 7000 | 7000 |
11/01/2023 | 13:06:40 | 14:05:42 | 700 ft | 300 ft | 2005 | 7000 |
8/12/2022 | 15:01:03 | 15:01:03 | 500 ft | 500 ft | 7000 | 7000 |
22/11/2022 | 13:02:03 | 13:58:01 | 1500 ft | 1300 ft | 7000 | 7000 |
15/11/2022 | 13:03:13 | 14:08:19 | 1100 ft | 900 ft | 7000 | 4177 |
10/11/2022 | 14:22:58 | 15:47:34 | 0 ft | 800 ft | 7000 | 7000 |
20/10/2022 | 12:15:09 | 13:36:34 | 0 ft | 1200 ft | 7000 | 1000 |
12/10/2022 | 9:54:37 | 12:17:23 | 700 ft | 7000 | 7000 | |
11/10/2022 | 12:46:15 | 13:29:49 | 500 ft | 500 ft | 7000 | 7000 |
3/10/2022 | 12:29:17 | 13:44:08 | 600 ft | -100 ft | 7000 | 7000 |
13/09/2022 | 12:12:42 | 13:37:54 | 1000 ft | 1000 ft | 7000 | 6351 |
7/09/2022 | 12:09:13 | 12:56:40 | 1100 ft | 7000 | 7000 | |
31/08/2022 | 12:08:10 | 15:05:36 | 800 ft | 1000 | 7000 | |
26/08/2022 | 17:10:53 | 18:08:32 | 1100 ft | 1500 ft | 7000 | 7000 |
25/08/2022 | 14:51:01 | 15:04:46 | 0 ft | 7000 | 7000 | |
24/08/2022 | 14:49:03 | 15:35:52 | 700 ft | 800 ft | 7000 | 7000 |
11/08/2022 | 17:52:26 | 18:35:45 | 800 ft | 700 ft | 7000 | 7000 |
10/08/2022 | 12:19:16 | 13:18:43 | 600 ft | 400 ft | 7000 | 7000 |
1/08/2022 | 12:48:44 | 14:05:58 | 800 ft | 400 ft | 7000 | 7000 |
27/07/2022 | 10:22:42 | 12:50:35 | 800 ft | 7000 | 2355 | |
6/07/2022 | 13:13:22 | 13:52:23 | 900 ft | 7000 | 7000 | |
30/06/2022 | 11:51:36 | 12:57:00 | 0 ft | 500 ft | 7000 | 7000 |
23/06/2022 | 12:53:04 | 13:44:55 | 1100 ft | 800 ft | 7000 | 7000 |
20/06/2022 | 12:10:03 | 13:48:01 | 800 ft | 1000 ft | 2000 | 7000 |