- 2019-06-24: waarschijnlijk actief in Afrika, vloog op 4 October 2018 vanuit Spanje naar Marokko
- 2020-01-24: is per wegtransport op Den Helder aangekomen en in de verpakking zonder rotoren in de hangaar gesleept voor opslag. Foto's credit Joshua Wolf - met onze dank
- 2020-10-15: staat gestockeerd op luchthaven Den Helder
- 2020-12-31: zou verkocht worden aan Air Greenland
- 2022-05-04: NHV is gestart met de voorbereiding voor de definitieve overdracht en verkoop van het toestel naar Air Greenland. Toestel is voorlopig nog steeds geregistreerd in het Belgisch luchtvaartregister.
- 2023-01-30: proefvluchten rond de NHV-basis in Oostende (B), in de kleuren van Air Greenland en met zijn toekomstige registratie OY-HUR voorlopig nog doorgestreept. Foto's credit & © Nik Deblauwe - met onze dank
- 2023-02-08: toestel werd uitgeschreven uit het Belgisch luchtvaartregister
- 2023-03-02: ingeschreven in het Deense luchtvaartregister voor Air Greenland als OY-HUR
Helikopter: OO-NHJ - Airbus Helicopters - AS365N4 (EC155B1)
Helikopter
Land:
Belgie
Call Sign: OO-NHJ
Registratie: OO-NHJ
Bouwjaar: 2009
Serialnr: 6842
Operator: Noordzee Helikopters Vlaanderen NV, Oostende (B)
Doorgehaald
Laatste vlucht (UTC): 30/01/2023 11:20:15
Info:
OO-NHJ (4)
Model
Fabrikant: Airbus Helicopters
Model: AS365N4 (EC155B1)
ICAO-Type: AS65
IT: H2T
Motor: 2 x Turbomeca Arriel 2C2 turboshaft engines, 697 kW (935 hp)
Zitplaatsen: 2 + 13pax
Gewicht (leeg | kg): 2618
Gewicht (max | kg): 4950
Maximumsnelheid (km/u): 324
Vluchtsnelheid (km/u): 297
Lengte (m): 14,3
Hoogte (m): 4,35
Rotor diameter (m): 12,6
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens (25 laatste vluchten)
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
30/01/2023 | 10:42:43 | 11:20:15 | 1575 ft | 7000 | 7000 | |
29/01/2023 | 11:31:10 | 11:50:13 | 875 ft | 7000 | 7000 | |
21/10/2018 | 10:47:44 | 11:10:01 | 2800 ft | 250 ft | 1352 | 1352 |
4/10/2018 | 9:48:37 | 10:41:38 | 6032 | 6032 | ||
2/10/2018 | 9:21:44 | 10:40:00 | 2131 | 2131 | ||
1/10/2018 | 14:55:56 | 15:14:20 | 1825 ft | 350 ft | 4334 | 4334 |
15/08/2018 | 7:37:46 | 11:49:14 | 1900 ft | 1437 | 3513 | |
14/08/2018 | 9:29:53 | 10:23:00 | 1851 ft | 5454 | 5454 | |
15/04/2018 | 7:19:27 | 10:45:40 | 300 ft | 4430 | 4241 | |
14/04/2018 | 8:50:14 | 14:38:27 | -100 ft | 434 ft | 3172 | 7717 |
13/04/2018 | 12:48:28 | 13:47:03 | 800 ft | 200 ft | 7354 | 2562 |
19/01/2018 | 8:53:37 | 12:22:37 | 2075 ft | 2175 ft | 1177 | |
16/09/2017 | 7:24:54 | 8:40:45 | 1075 ft | 2020 ft | 7000 | 3704 |
15/09/2017 | 17:48:46 | 18:04:02 | 1025 ft | 500 ft | 7000 | 7000 |
12/09/2017 | 10:03:17 | 16:08:30 | 3700 ft | 3200 ft | 7000 | 6353 |
11/09/2017 | 13:18:46 | 14:10:56 | 3975 ft | 2525 ft | 3702 | 7275 |
10/09/2017 | 9:21:10 | 10:53:16 | 3550 ft | 450 ft | 4370 | 4370 |
16/07/2017 | 7:00:02 | 16:46:39 | 1975 ft | -125 ft | 4370 | 4370 |
15/07/2017 | 6:56:12 | 8:34:41 | 0 ft | 50 ft | 4370 | |
14/07/2017 | 8:57:38 | 16:58:40 | 1450 ft | -100 ft | 4370 | 4370 |
13/07/2017 | 12:04:10 | 12:09:11 | 2825 ft | 1275 ft | 4370 | 4370 |
12/07/2017 | 10:39:41 | 17:00:05 | 0 ft | 425 ft | 4370 | |
18/06/2017 | 7:02:11 | 14:49:11 | -50 ft | 4370 | 4370 | |
15/06/2017 | 7:09:35 | 16:54:52 | 1550 ft | 500 ft | 4370 | 4370 |
14/06/2017 | 7:06:42 | 17:05:43 | 1325 ft | 575 ft | 4370 | 4370 |