- 2022-03-31: registratie OO-FDS gereserveerd voor Heli Support bv (Frank De Smet)
- 2022-05-30: ingeschreven in het Belgisch luchtvaartregister
- is de allereerste R44 Cadet die in de Benelux vliegt
- basis: EBAW
- 2022-06-03: de geel geschilderde helikopter arriveerde vandaag op EHBK
- zal na testvluchten en acceptatie worden ingezet voor inspectievluchten in de Benelux (voor Fluxys en Gasunie)
- 2022-06-23: maakte een testvlucht vanop EHBK
- 2022-06-25: overgevlogen naar nieuwe thuisbasis EBAW
- 2022-07-07: maakte eerste operationele vlucht - pijplijncontrole
- 2022-07-12: foto met dank aan Aviation Society Antwerp
- 2022-09-15: vliegt nu vanaf thuisbasis EBLG (Luik)
Helikopter: OO-FDS - Robinson Helicopter Company - R44 Cadet
Helikopter
Land:
Belgie
Call Sign: OO-FDS
Registratie: OO-FDS
Bouwjaar: 2022
Serialnr: 30082
Operator: Heli Support bvba
Laatste vlucht (UTC): 20/03/2023 13:03:12
Info:
Model
Fabrikant: Robinson Helicopter Company
Model: R44 Cadet
ICAO-Type: R44
IT: H1P
Motor: 1 x Lycoming O-540, 6 cylinder, carbureted
Zitplaatsen: 1 + 1pax
Gewicht (leeg | kg): 654
Gewicht (max | kg): 1088
Maximumsnelheid (km/u): 240
Vluchtsnelheid (km/u): 209
Lengte (m): 11,66
Hoogte (m): 3,28
Rotor diameter (m): 10,06
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens (25 laatste vluchten)
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
20/03/2023 | 8:16:52 | 13:03:12 | 228 ft | 725 ft | 7000 | 7000 |
16/03/2023 | 10:29:21 | 14:34:04 | 1075 ft | 725 ft | 2000 | 7000 |
13/03/2023 | 7:33:07 | 11:05:45 | 975 ft | 365 ft | 7000 | 2000 |
10/03/2023 | 7:34:57 | 9:58:52 | 1125 ft | 825 ft | 7000 | 2000 |
9/03/2023 | 10:37:58 | 13:28:44 | 1025 ft | 725 ft | 7000 | 7000 |
2/03/2023 | 7:49:37 | 13:00:18 | 190 ft | 750 ft | 7000 | 7000 |
1/03/2023 | 7:55:12 | 11:26:03 | 1075 ft | 425 ft | 2000 | 7000 |
28/02/2023 | 7:32:58 | 12:06:48 | 114 ft | 725 ft | 7000 | 2000 |
27/02/2023 | 8:10:00 | 11:42:05 | 167 ft | 137 ft | 7000 | 2000 |
25/02/2023 | 7:23:18 | 9:34:44 | 1000 ft | 700 ft | 7000 | 7000 |
24/02/2023 | 7:45:41 | 13:10:31 | 925 ft | 825 ft | 7000 | 7000 |
22/02/2023 | 7:57:18 | 11:28:32 | 875 ft | 800 ft | 2000 | 7000 |
21/02/2023 | 11:41:04 | 14:13:03 | 975 ft | 0 ft | 7000 | 7000 |
20/02/2023 | 7:58:54 | 12:18:11 | 1050 ft | 190 ft | 7000 | 2000 |
18/02/2023 | 8:48:42 | 11:02:31 | 190 ft | 875 ft | 7000 | 7000 |
17/02/2023 | 7:47:04 | 13:05:53 | 198 ft | 725 ft | 7000 | 2000 |
15/02/2023 | 7:39:07 | 11:09:08 | 950 ft | 850 ft | 7000 | 7000 |
14/02/2023 | 8:15:11 | 12:05:41 | 350 ft | 825 ft | 7000 | 2000 |
13/02/2023 | 8:58:01 | 14:03:04 | 0 ft | 0 ft | 7000 | 7000 |
9/02/2023 | 7:48:12 | 13:56:10 | 0 ft | 200 ft | 7000 | 7000 |
7/02/2023 | 11:06:42 | 14:58:46 | 0 ft | 200 ft | 7000 | 7000 |
6/02/2023 | 11:28:54 | 15:48:15 | 0 ft | 1007 ft | 7000 | 7000 |
2/02/2023 | 7:15:09 | 13:51:54 | 99 ft | 587 ft | 2000 | 7000 |
28/01/2023 | 14:53:17 | 15:56:28 | 0 ft | 575 ft | 7000 | 7000 |
26/01/2023 | 10:35:39 | 15:45:13 | 0 ft | 175 ft | 7000 | 7000 |