- is een Bell 47G-2 die in 1956 door Agusta in licentie is gebouwd; het correcte model is Agusta-Bell 47G-2
- 1956-07-24: bij de Franse Armée de l'Air
- 1964-11-26: overgedragen aan de Franse landmacht, Aviation Légère de l'Armée de Terre (ALAT).
- had toen 2.218 u vlieguren
- 1965-09 -> 1969-10: in dienst bij de 9e, 6e en 3e Groupe d’Aviation Légère de l’Armée de Terre, afgekort GALAT
- 1969-11: in dienst bij E-EAABC (École de l'Arme Blindée et de la Cavalerie) als CBB
- 1976-04: uit militaire dienst met 2.655 vlieguren
- datum onbekend: ingeschreven in het Franse civiele luchtvaartregister als F-BXXU
- laatste eigenaar als F-BXXU: C. Sevestre, Parijs
- 2018-01-10: staat te koop op GlobalPlaneSearch - 65.000€ - Total Time Since New: 8.086u - Engine Time: 6.224u
- 2018-02-01: ingeschreven in BE register voor Peter Aerts, Maasmechelen
- 2020-05-23: vliegt vanop Koksijde bij Topcat Helicopters bvba
- 2021-10-28: opgemerkt op EBST (Brustem) zonder rotorbladen en zonder motor
- 2022-03-18: op onderhoud op EBST (Brustem)
- 2024-11-05: uitgeschreven uit het Belgisch register
- zou naar Frankrijk verhuisd zijn waar het toestel al enige tijd actief is
Helikopter: OO-PEE - Agusta-Bell - 47G-2
Helikopter
Land: Belgie
Call Sign: OO-PEE
Registratie: OO-PEE
Bouwjaar: 1956
Serialnr: 154
Operator: Peter Aerts, Maasmechelen
Doorgehaald
Laatste vlucht (UTC): 27/08/2024 13:34:22
Info:
Model
Fabrikant: Agusta-Bell
Model: 47G-2
ICAO-Type: B47G
IT: H1P
Motor: 1 x Lycoming VO-435
Zitplaatsen: 1+2 pax
Gewicht (leeg | kg): 858
Gewicht (max | kg): 1349
Maximumsnelheid (km/u): 169
Vluchtsnelheid (km/u): 135
Lengte (m): 9,63
Hoogte (m): 2,83
Rotor diameter (m): 11,32
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
27/08/2024 | 4:38:15 | 13:34:22 | 775 ft | 7000 | 7000 | |
26/08/2024 | 16:48:17 | 18:10:49 | 550 ft | 7000 | 7000 | |
18/08/2024 | 10:17:09 | 14:13:11 | 875 ft | 7000 | 7000 | |
17/08/2024 | 11:13:49 | 11:36:31 | 675 ft | 7000 | 7000 | |
13/08/2024 | 14:28:53 | 14:35:24 | 975 ft | 7000 | 7000 | |
11/08/2024 | 16:27:02 | 17:20:40 | 700 ft | 7000 | 7000 | |
8/08/2024 | 18:17:13 | 18:38:43 | 725 ft | 7000 | 7000 | |
7/07/2024 | 14:17:56 | 17:35:03 | 950 ft | 225 ft | 7000 | 7000 |
5/07/2024 | 16:24:04 | 18:20:13 | 1125 ft | 7000 | 7000 | |
30/06/2024 | 13:59:41 | 14:29:35 | 850 ft | 7000 | 7000 |