Helikopter: OO-SAF - Robinson Helicopter Company - R44 Raven II
Helikopter
(Toestel staat te koop)
Land:
Belgie
Call Sign: OO-SAF
Registratie: OO-SAF
Bouwjaar: 2008
Serialnr: 12196
Operator: Heli & Co, Liege (B)
Laatste vlucht (UTC): 8/12/2025 12:27:05
Info:
- 2008-04-01: S.B. Logistics nv
- 2008-04-16: Eerste vlucht bij ATB op EBKA
- 2010-04-23: nieuwe eigenaar G.Z. Trans nv
- 2018-01-12: transfer van G.Z. Trans, Deerlijk naar Toran NV, Wevelgem
- 2019-07-06: vliegt alternerend vanop EBKT en EBST
- 2019-08-01: is nu eigendom van de firma Van Oostveldt Rudi, St Truiden (Staf Daneels)
- 2020-04-03: staat nu bij Aircraft Solutions in Beek (Maastricht)
- 2020-04-08: heeft 1.997 u en staat te koop voor 89.000 euro; moet 12 jaar overhaul krijgen. (zie AvBuyer)
- 2021-09-20: kreeg een 12-jaars revisie en maakte vandaag zijn eerste testvlucht vanop EHBK
- 2021-10-26: nieuwe basis: Montpellier/Candillargues (F)
- 2021-10-28: wissel van eigenaar, nu op naam van Heli Support Ebvba, maar eigenlijke eigenaar / operator is Helicopteres de Camargue op LFMT
- 2024-08-29: wissel van eigenaar, nu op naam van Renée Lehezée met als officiële thuisbasis LFHS - Bourg/Ceyzériat (Frankrijk).
- 2024-12-05: wissel van eigenaar, nu op naam van Heli & Co, Liège
- 2025-09-25: vliegt nu vanaf Teuge (NL)
- 2025-11-06: staat te koop bij Heli Support - vraagprijs €295.000 excl. BTW - tel +32 476 463 855
- 2025-12-07: staat te koop bij Heli Support - tel +32 476 463 855
OO-SAF (2)
Model
Fabrikant: Robinson Helicopter Company
Model: R44 Raven II
ICAO-Type: R44
IT: H1P
Motor: 1 x Lycoming IO-540-AE1A5 6 cylinder, flat engine with fuel injection, 245 bhp
Zitplaatsen: 1+3pax
Gewicht (leeg | kg): 680
Gewicht (max | kg): 1134
Maximumsnelheid (km/u): 240
Vluchtsnelheid (km/u): 217
Lengte (m): 11.66
Hoogte (m): 3.28
Rotor diameter (m): 10.06
Voor alle helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens (25 laatste vluchten)
| Datum |
Eerst gezien (UTC) |
Laatst gezien (UTC) |
Eerste hoogte |
Laatste hoogte |
Eerste Squawk |
Laatste Squawk |
| 8/12/2025 |
8:05:03 |
12:27:05 |
1000 ft |
|
2000 |
2000 |
| 6/12/2025 |
7:28:13 |
9:43:08 |
1600 ft |
|
7000 |
7000 |
| 4/12/2025 |
7:34:37 |
11:25:48 |
1300 ft |
|
2000 |
7000 |
| 3/12/2025 |
7:41:21 |
11:10:13 |
1300 ft |
|
2000 |
7000 |
| 26/11/2025 |
10:45:27 |
14:24:07 |
1000 ft |
|
2000 |
2000 |
| 24/11/2025 |
8:22:16 |
11:59:13 |
1500 ft |
|
2000 |
2000 |
| 22/11/2025 |
12:05:40 |
13:34:33 |
300 ft |
|
2000 |
2000 |
| 20/11/2025 |
10:32:08 |
10:49:04 |
800 ft |
|
7000 |
2000 |
| 12/11/2025 |
9:00:17 |
11:53:08 |
700 ft |
|
7000 |
7000 |
| 11/11/2025 |
9:19:08 |
15:03:42 |
2000 ft |
|
7000 |
7000 |
| 10/11/2025 |
8:38:12 |
14:57:33 |
800 ft |
|
7000 |
7000 |
| 6/11/2025 |
8:16:46 |
14:04:02 |
800 ft |
700 ft |
7000 |
7000 |
| 5/11/2025 |
8:25:54 |
10:38:56 |
500 ft |
|
7000 |
7000 |
| 4/11/2025 |
7:18:50 |
13:07:09 |
1100 ft |
|
7000 |
7000 |
| 3/11/2025 |
8:49:02 |
14:20:33 |
600 ft |
500 ft |
7000 |
7000 |
| 30/10/2025 |
8:15:02 |
15:33:54 |
1500 ft |
|
7000 |
7000 |
| 29/10/2025 |
8:35:03 |
12:29:59 |
900 ft |
800 ft |
2000 |
2000 |
| 28/10/2025 |
7:59:34 |
11:26:39 |
1100 ft |
|
2000 |
2000 |
| 25/10/2025 |
6:47:45 |
9:21:59 |
1100 ft |
1000 ft |
7000 |
2000 |
| 24/10/2025 |
7:56:17 |
11:35:48 |
1400 ft |
|
2000 |
2000 |
| 20/10/2025 |
6:21:58 |
10:23:09 |
1500 ft |
800 ft |
7000 |
2000 |
| 17/10/2025 |
13:01:15 |
13:13:46 |
1000 ft |
|
7000 |
7000 |
| 15/10/2025 |
9:26:15 |
12:00:47 |
100 ft |
|
7000 |
7000 |
| 14/10/2025 |
8:17:18 |
13:51:14 |
200 ft |
|
7000 |
7000 |
| 13/10/2025 |
7:55:30 |
13:35:06 |
100 ft |
|
7000 |
7000 |