In de marge van de Future of Transportation World Conference in het Duitse Keulen hebben Bell en Safran Helicopter Engines aangekondigd dat ze zullen samenwerken om een hybride-elektrisch aandrijfsysteem te ontwikkelen voor Bell VTOL concept. Op de conferentie waren ook de Ehang 184 en de Volokopter te zien. Alle belangrijke spelers in de 'Urban Air Mobility' waren aanwezig: Boeing, Bell, Ehang, Volokopter, Airbus, Kitty Hawk en EASA.
Safran doet al enkele jaren onderzoek naar een hybride aandrijfsysteem omdat het hoopt dat ze met dergelijk systemen een rol zullen kunnen spelen in de toekomstige luchttaxi's in de grote steden. Het denkt dat de traditionele turbines die ze vandaag bouwt geen rol zullen spelen in deze toepassingen.
Safran Helicopter Engines gelooft in een revolutie in de mobiliteit in het komende decennium en denkt dat VTOL's daar een belangrijke rol zullen in spelen. Dat vertelde Safran Helicopter Engines CEO Franck Saudo reeds in Maart op de Heli-Expo. Safran denkt aan een hybride oplossing met een gas turbine gecombineerd met elektrische generatoren.
Bell en Safran hebben een gemeenschappelijke visie over de hybride aandrijving en zullen dit vertalen naar een succesvol product. In de samenwerking zal Bell het ontwerp, de ontwikkeling en de productie van de VTOL voor zijn rekening nemen. Safran zal zorgen voor het ontwerp, de ontwikkeling en de productie van een disruptief propulsie systeem.
Foto copyrights: Bell