Bezig met laden...

Logboek

Sikorsky S-92 vloot vliegt meer dan 1 miljoen vlieguren

Sikorsky S-92 vloot vliegt meer dan 1 miljoen vlieguren

Weer zo'n mijlpaal in de helikopterindustrie: de Sikorsky S-92 vloot heeft meer dan 1 miljoen vlieguren bij elkaar gevlogen. Om dit te doen in iets minder dan 12 jaar moet je wel een degelijk toestel gebouwd hebben.

Sikorsky vergat er niet bij te zeggen dat deze mijlpaal werd behaald met een zeer hoge veiligheidsgraad; zowat de beste uit de industrie.

De Sikorsky S-92 voldoet naast de FAA en andere veilgheidsvereisten ook aan de speciale vereisten zoals gesteld door de offshore olie- en gasindustrie. De recente grounding van de Airbus Helicopters H225 (ex-EC225) legt wat dat betreft extra druk op de Sikorsky S-92.

Een ander noemenswaardig aspect van de S-92 is zijn hoge beschikbaarheidsgraad. De Sikorsky S-92 bereikt en gemiddelde beschikbaarheid van meer dan 95% per maand; een zeer hoge standaard in een industrie die veiligheid boven alles stelt en waar de minste veiligheidsaanwijzing aanleiding een uitgebreide controle vereist. 

Sinds zijn FAA-licentie in 2004 heeft Sikorsky 275 helikopters van het type S-92 afgeleverd, waarvan het overgrote deel gebruikt wordt in de offshore olie- en gasindustrie. Daarnaast is de S-92 ook heel populair bij de staatshoofden. Niet minder dan 11 staatshoofden gebruiken de S-92 voor hun korte en middellange verplaatsingen.

En als een kers op de taart besliste het Witte Huis en het Pentagon om een aangepast Sikorsky S-92 te selecteren als de toekomstige helikopter voor de Amerikaanse president. In een eerste instantie kreeg Sikorsky de opdracht om 6 speciaal uitgeruste S-92's te leveren voor een bedrag van 1.2 miljard dollar met een grote kans voor een vervolgbestelling voor nog eens 21 helikopters voor de Marine One vloot van de Amerikaanse president.  

In de Benelux vliegt (vloog ?) er slechts een S-92 helikopter. De PH-EUI van CHC vliegt vanop de basis Den Helder naar de olie-platforms in de Noordzee. 

Video:
Video afspelen...

0 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepubliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *