Op 22 Augustus 2011 publiceerde de Amerikaanse National Transportation Board een rapport over een onderzoek naar een niet-fatale crash van een R44. Je kunt het rapport inzien via onderstaande link.
Naar aanleiding van het onderzoek naar de crash geeft de US NTB vier specifieke directieven aan Robinson helicopters:
1. Robinson moet de oorzaak van deze mast vibratie onderzoeken en wegnemen om alle R44 vrij te maken van alle excessieve vibratie's in alle vluchttoestanden. Blijkbaar ontstaan deze vibratie's in zeer specifieke situatie's.
2. Robinson moet ook een database aanleggen om dergelijke incidenten in kaart te brengen.
3. Robinson moet een service brief uitsturen aan al zijn service centers om het probleem te beschrijven en de service centers erop te wijzen attent te zijn voor het probleem en dit te melden al ze ermee geconfronteerd worden.
4. Robinson moet in de POH van de R44 de piloot informeren over dit fenomeen en hoe er veilig mee kan worden omgesprongen.
5. Robinson moet haar R44 training programma aanpassen om piloten aan te leren om het fenomeen 'mast-vibratie in de hoodfrotor' snel te herkennen en de nodige actie's te nemen.