Indian-Asian News Service berichtte op 25 maart 2013 dat de Indiase Minister van Defensie, A K Antony, officieel heeft bevestigd dat er corruptie was bij het totstandkomen van de helikopter deal met de Italiaanse-Britse onderneming AgustaWestland. Hij voegde eraan toe dat de regering in de komende weken een nieuwe aankoop-policy zou uitvaardigen om herhaling van dergelijke praktijken tegen te gaan. De aankoop was voor 12 stuks van het type AW-101 van AgustaWestland.
Als de eerste informatie bekendgeraakte over mogelijke corruptie werd de Indiase CBI (Central Bureau of Investigation) gevraagd om een onderzoek te voeren naar smeergeld dat zou zijn betaald aan Indiase tussenpersonen door AgustaWestland.
De minister voegde eraan toe dat in de komende weken vervolging zal worden ingesteld tegen een aantal personen. Ook in Italie is intussen reeeds onderzoek hangende naar praktijken van AgustaWestland executive(s).
In het contract tussen AgustaWestland en de Indiase defensie staat een expliciet artikel over corruptie. Het geeft India het recht om zonder kosten uit het contract te stappen indien op een of andere manier corruptie zou worden vastgesteld. Of daar ook contractuele schadevergoedingen bij zijn vermeld is ons niet bekend.
Ook in Belgie is het Italiaanse Agusta welbekend omdat ze bij de verkoop van 48 Agusta A109-H helikopters aan het Belgische Leger smeergeld had betaald aan de socialistische partij; in deze zaak werd onder andere Willy Claes, als toenmalig secretaris-generaal van de Nato gedwongen om af te treden en werd later veroordeeld voor zijn aandeel in deze affaire.