Bezig met laden...

Logboek

Aeroscout doet hoogspanningsinspectie's in Duitsland met UAV's

Aeroscout doet hoogspanningsinspectie's in Duitsland met UAV's

Een 100% beschikbaarheid en absolute veiligheid is essentieel voor electrische hoogspanningslijnen. Alle landen hebben strikte regels die een constante inspectie en onderhoud van deze lijnen verplichten. Om dit in realiteit te kunnen waarborgen zetten de electriciteitsmaatschappijen bemande helikopters met observators in om hun hoogspanningslijnen zeer regelmatig te monitoren.   

Maar het Zwitserse Aeroscout bewijst nu dagelijks in Zwitserland en Duitsland dat inspectie's van hoogspanningslijnen zonder noemenswaardige problemen ook kunnen uitgevoerd worden door UAV's  (Unmanned Aerial Vehicule). 

Aeroscout's UAV helikopters worden nu reeds gebruikt voor sectie's van hoogspanningslijnen van 5 tot 20 km. Maar de evolutie staat niet stil en Aeroscout wil nu haar Scot B-330 gebruiken (die 3 uur autonoom kan vliegen) met een BVLOS-licentie (fly Beyon Visual Line of Sight).

De Zwitserse onderneming heeft reeds 4 jaar ervaring met dit soort inspectievluchten. Het begon in 2015 met een proefproject in Zwitserland dat gedurende 2 jaar bewees dat hun UAV dit werk perfect aankan. In 2016 kreeg Aeroscout een licentie om met haar B1-100 UAV en haar B-330 UAV te vliegen.  

Aeroscout legt nu de laatste hand aan haar BVLOS licentie en zal haar klanten dan een aanbod kunnen doen om hun hoogspanningslijnen nog goedkoper en vlugger te kunnen inspecteren.

Specificaties van de B-330 UAV:

  • Afmetingen: 420 x 104 x 120cm
  • MTOW (Maximum take-off weight): 140kg
  • Motorvermogen: 21kW (28HP)
  • Nuttige lading op 500m AMSL (above mean sea level): 30kg (66lbs)
  • Maximum lading: 50kg (110lbs)
  • Service ceiling 13kg lading: 3050m (10000ft)
  • Endurance: 3h
  • Maximum horizontal velocity: 100km/h (54kn)
  • Maximum rate of climb @t MTOW: 1370 ft/min
  • Operating temperature -10°C to 40°C
  • Klik hier voor de brochure van de B-330 UAV 
Video:
Video afspelen...

0 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepubliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *