Bezig met laden...

Logboek

EHEST geeft nieuwe veiligheidsnota uit

EHEST geeft nieuwe veiligheidsnota uit

De Europese Helikopter Veiligheidsorganisatie van EASA (EHEST) werkt hard verder aan haar doelstelling om het aantal ogevallen / incidenten met 80% terug te schroeven tegen 2016. In dit verband doet EHEST een analyse van alle ongevallen en zoekt de oorzaken van deze ongevallen aan te pakken.

Wist je dat 18% van alle helikopterongevallen gebeuren gedurende training? En dat van die 18% ongevallen zo'n 70% gebeuren met eenmotorige piston helikopters, die veel gebruikt worden voor training ( vooral type R22 ). Een specifieke analyse wordt gedaan naar de EOL-incidenten; dit zijn Engine Off Incidenten of in ons jargon: autorotatie's.

Het blijft een probleem dat er meer ongevallen gebeuren met training autorotatie's dan met operationele autorotatie's.

Lees hier de veiligheidsnota van EHEST over 'Risk Assesment In Training'. 

0 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepupliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *