Ook Bell Helicopters heeft intussen zijn resultaten voor het tweede kwartaal 2021 bekendgemaakt, via moederbedrijf Textron.
De omzet van Bell Helicopters in het tweede kwartaal was $891 miljoen en was $69 miljoen of 8,3% beter dan dezelfde periode vorig jaar. De groei kwam vooral van de $99 miljoen hogere omzet bij de burgerhelikopters, dit terwijl de omzet van militaire helikopters daalde.
Bell leverde in het tweede kwartaal 2021 47 burgerlijke helikopters uit, 27 meer dan in dezelfde periode 2020.
De operationele winst van Bell was $115 miljoen en was $8 miljoen lager dan vorige jaar in het tweede. Dit onder invloed van hogere R&D kosten verbonden aan de ontwikkelingen voor de FVL (Future Vertical Lift) programma's voor het Amerikaans leger. Bell is in twee FVL projecten bij de genomineerden. Dit betreft het FLRAA (Future Long Range Assault Aircraft) en de FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft) programma. Beide militaire programma's zijn uiterst belangrijk voor de toekomst van Bell Helicopters.
Het orderboek aan het einde van het kwartaal was $4,8 miljard of $400 miljoen minder dan op het einde van het eerste kwartaal.
Onze visie:
De omzet en de operationele winst van Bell in het tweede kwartaal zijn prima. Maar de nieuwe orders in het kwartaal bedroegen 'slechts' $0,5 miljard wat aan de zeer lage kant is voor Bell.
Op de lange termijn zet Bell zijn prioriteiten op het militair FVL programma. Bell heeft een goede kans om ofwel FLRAA of FARA binnen te halen en dan zullen de resultaten er anders uitzien dan vandaag.
We horen ook zeer weinig van het eVTOL programma van Bell. Het Bell Air Taxi - Nexus programma krijgt weinig aandacht in de aankondigingen van Bell. We vermoeden dat Bell, die partner was van Uber in het Elevate programma, sinds de verkoop van Uber Elevate aan Joby Aviation nu minder interesse heeft in de snelle ontwikkeling van de Nexus. We zijn graag verkeerd.... Hieronder een video van de laatste Nexus 4EX op de CES 2020.