Bezig met laden...

Logboek

Metro koopt 5 Kopter SH09 helikopters

Metro koopt 5 Kopter SH09 helikopters

Kopter bevestigde op 23 Juli 2019 dat het een overeenkomst heeft gesloten met het Amerikaanse Metro Aviation uit Shreveport, Louisiana US, voor de levering van 5 SH09 helikopters wanneer de FAA certificatie een feit is.

Metro heeft na een evaluatie de Kopter SH09 geselecteerd omwille van de zeer ruime cabine voor een mono-turbine en de lage operationele kosten terwijl de helikopter een best-in-class snelheid en nuttige lading heeft.

De samenwerking tussen Metro Aviation en Kopter is gestart in 2018 wanneer de twee ondernemingen gingen samenwerken voor het ontwerp en de afwerking van een aantal interieurs voor de SH09. Het zijn interieurs bestemd voor EMS-helikopters, voor politie-helikopters en voor touring-helikopters. Deze werden reeds getoond op een aantal helikopter tentoonstellingen in de US. 

Deze interieurs werden goed ontvangen door de helikopterindustrie vooral omdat met een uitgeruste cabine zag van een bi-turbine maar dan tegen de aankoop en operationele kost van een mono-turbine helikopter vertelde de CEO van Metro Aviation.

Andreas Löwenstein, CEO van Kopter Group, was natuurlijk in de wolken dat een bekende en ervaren operator als Metro Aviation deze bestelling heeft geplaatst. Het nieuwe contract brengt het aantal vaste orders voor de Kopter SH09 op 70 helikopters. Daarnaast heeft Kopter ook 100 intentie's tot aankoop in haar orderportefeuille. 

Meer over de Kopter SH09, klik hier.

We kregen ook commentaar binnen op het persbericht van Kopter. Martin Stucki, oprichter en vorige eigenaar van Marenco Swisskopter (nu Kopter), en ontwerper van de SH09 schreef en we publiceren hier de originele tekst:

"Great to read all this news, so Kopter is aside of enforcing money from former supplier and employees (11 persons, 75 Mio CHF each), 825 Mio overall also busy to work on their helicopter. As the founder of the company I still wait since years now on the money from the shares I sold...
The 17 Mio they try to enforce from me, in order to avoid, to pay the shares, look in comparison to other enforcements as a good offer. 
Kopter tries to build up a company on the base of destroyed lives and lies, it would be a miracle if a PS4 which design will be freezed in September would have flown enough hours end of 2020 to go through certification.....especially as it is the management's first helicopter, P3 was assembled 3 years ago, when I was CEO.. The PS4 parts are not yet ordered.
The mean lifetime of my last posts about Kopter was around 1 day, so it seems they know that there behavior is not normal.
A great project, a possible part of Swiss industrial history, in danger to be grounded......the question is, is that the strategy?
Or does Kopter still work towards success? The financial success with so many employees in relation to an overall worldwide market of 200 helicopters is at least questionable.

Foto copyrights: Kopter

Video: feedback van de testcrew over de testvluchten op Sicilie - vrijgegeven op 25/7/2019

 

Video:
Video afspelen...

0 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepupliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *