Bezig met laden...

Logboek

EHang vraagt Chinese AOC aan voor pilootloze vluchten

EHang vraagt Chinese AOC aan voor pilootloze vluchten

Nadat EHang in oktober 2023 als wereldwijd eerste een typecertificatie kreeg voor zijn pilootloze passagiers-eVTOL EH216-S wil het nu ook zelf commerciële vluchten met het toestel organiseren en heeft het een AOC (Air Operator Certificate) aangevraagd bij de CAAC (Chinese luchtvaartautoriteit).

Als 's werelds eerste project voor de AOC van pilootloze eVTOL passagiersvliegtuigen, baant deze mijlpaal de weg voor de oprichting van 's werelds eerste commerciële operationele standaardsysteem voor passagiersvliegtuigen met een eVTOL, dat een solide basis zal leggen voor de commerciële exploitatie van EHang's EH216-S.

Naast EHang General Aviation bereiden ook EHang's partners in Guangzhou, Shenzhen, Taiyuan en Wuxi zich ook actief voor op AOC-toepassingen, met als doel de lancering van EH216-S commerciële exploitatie en demonstratieprojecten voor lage hoogte-economie in lokale steden te versnellen.

Net als bij het vorige typecertificeringsproces kan de AOC-certificering voor het EH216-S onbemande passagiersvliegtuig niet direct de bestaande normen in de burgerluchtvaart volgen, maar vereist het innovatie en verbetering op basis van de huidige regelgeving om een nieuwe en toepasselijke norm vast te stellen.

In maart 2024 heeft de CAAC een consultatiebericht uitgegeven over de toepassing en uitgifte van een operatorcertificaat onder de Civil Aviation Regulations Part 92, met als doel een soepele implementatie van de 'Rules on the Safety Management of Civil Unmanned Aircraft (CCAR-92)' te garanderen. Het verduidelijkt de AOC-aanvraagprocedures en -vereisten, standaardiseert de reikwijdte en kernpunten van operationele veiligheidsbeoordelingen en verfijnt de operationele managementvereisten.

EHang maakt gebruik van uitgebreide operationele gegevens en praktische ervaring om actief samen te werken met de CAAC bij het ontwikkelen van operationele normen voor de EH216-S. Deze zullen dienen als referentie voor het eerste commerciële operationele regelgevingssysteem ter wereld voor onbemande passagiersvliegtuigen.

In mei van dit jaar werd de CAAC standaard "Technische vereisten voor eVTOL-vliegtuiglandingsplaatsen" - welke voornamelijk opgesteld en geïnitieerd werd door EHang - uitgebracht. Deze standaard biedt duidelijke richtlijnen voor de technische parameters van eVTOL-vliegtuiglandingsplaatsen, waaronder fysieke kenmerken, obstakelbeperkingen, locatieselectie, structureel ontwerp en gespecialiseerde faciliteiten.

Als China's eerste technische specificatie voor eVTOL-landingsplaatsen, zal het dienen als referentiebasis voor de ontwikkeling van eVTOL-industrienormen in China en zal het ook een significante bijdrage leveren aan de commerciële exploitatie van EHang eVTOL's.

0 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepubliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *