De Britse AAIB (Air Accident Investgation Branch) heeft deze nacht het rapport vrijgegeven over de incidenten met de twee Airbus EC225 in Schotland in 2012. Toen moesten op korte tijd twee EC 225 helikopters op hun weg van en naar de boorplatform een noodlanding maken in het water.
Beide ongevallen maakten toen heel veel ophef en het rapport maakt nu een zeer klaar en duidelijke analyse van de gebeurtenissen. Airbus helikopters heeft als gevolg van de verschillende onderzoeken de MGB (de hoofdrotor-gearbox) aangepast, de signalisatie van de noodsmering van de main gearbox aangepast, alsmede de aansturing van de ELT.
Deze incidenten samen met een incident bij landing op de Shetlands in 2013 hebben ervoor gezorgd dat de EC225-vloot wereldwijd een tijdje aan de grond werden gehouden. Operators Bond en CHC hebben door dit ongeval heel veel economische schade geleden en Airbus verloor hierdoor een groot deel van de betrouwbaarheid van de EC225. Nu zou alles grotendeels terug onder controle moeten zijn.