Bezig met laden...

Logboek

Dufour Aero3, de tiltrotor met hybride aandrijving

Dufour Aero3, de tiltrotor met hybride aandrijving

Wij blijven zeer selectief de markt van de eVTOL's analyseren om deze toestellen te volgen die kans maken op een doorbraak zowel technisch als operationeel. De Dufour Aero3 is een toestel dat volgens ons een goede kans maakt om succesvol in deze nieuwe markt te opereren. 

De Dufour Aero3 is ontworpen om te voldoen aan de eisen van zowel de hedendaagse helikopteroperaties als de geavanceerde luchtmobiliteitsmarkten van morgen. Als tiltrotor is het uiterst veelzijdig, efficiënt en veilig, en combineert het de beste eigenschappen van zowel helikopters als vliegtuigen. Aero3 kan opstijgen en landen als een helikopter, terwijl het net zo energiezuinig en snel is als een vliegtuig tijdens een cruisevlucht.

Hoewel het specifiek is ontworpen om te voldoen aan de eisen van de Emergency Medical Services (EMS)-markten, zal het ook kunnen dienen als een luchttaxi of VIP-transportvoertuig en als een veelzijdig platform voor openbare veiligheidstoepassingen. Aero3 zal de perfecte helikopter zijn voor het vervoer van patiënten tussen ziekenhuizen en voor noodinterventies ter plaatse, waardoor medische noodhulpdiensten nog sneller resultaten kunnen boeken.

Het 8-zits tiltrotor toestel zal ook in staat zijn om stedelijke en regionale luchtmobiliteitsmarkten te bedienen in passagiersvervoer, evenals logistieke toepassingen en privévervoersbehoeften - dit alles tegen veel lagere bedrijfskosten dan de huidige oplossingen en vooral voor die toepassingen is geen extra infrastructuur nodig.

Met voortstuwing door zes hoofdpropellers verdeeld over de vleugel en twee kleinere propellers aan de staart, wordt verwacht dat dit bestuurde hybride-elektrische vliegtuig een kruissnelheid van 350 km/u, een bereik van 1020 km en nuttige belasting van 750 kg.

De Aero3 wordt ontworpen om te voldoen aan de SC-VTOL-normen (Special Condition for VTOL) van de European Union Aviation Safety Agency (EASA), waarbij gebruik wordt gemaakt van een hybride elektrisch voortstuwingssysteem om te voldoen aan de eisen van operators op meerdere platforms. Dufour verwacht zijn eerste Aero3-prototype op ware grootte te bouwen en dit jaar te beginnen met vliegtesten, om tegen het einde van 2025 te streven naar certificering met EASA.

Specificaties

  • MTOW: 2.800 kg
  • Nuttige lading: 750 kg
  • Capaciteit: 1 piloot + 7 passagiers
  • Snelheid: 350 km/u
  • Bereik: 1.020 km
Video:
Video afspelen...

0 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepupliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *