Traditioneel krijgen we in het begin van het jaar een aantal aanpassingen in de luchtvaartregisters. Dit jaar was het niet anders, hier een aantal aanpassingen of en andere informatie welke we reeds kunnen rapporteren.
- LX-FAB, de tweede nieuwe Airbus H145 helikopter van Luxemburg, is uitgeleverd door Airbus. Het toestel heeft reeds een viertal vluchten uitgevoerd in en om Luxemburg stad. Zijn net iets oudere broer, de LX-FAA, ook een Airbus H145, is reeds sinds 20 november 2019 actief in Luxemburg. Beide toestellen zullen gebruikt worden door de Politie en het Leger en worden operationeel gehouden door de Luxembourg Air Ambulances.
- Bij Heli&Co werd afscheid genomen van de OO-HCW die jarenlang bij de Luikse firma vloog. Het toestel stond sinds zijn de finalisering van de 12-jaar inspectie in Februari 2019 te koop. Het was reeds enige tijd operationeel in de Frankrijk.
- In het Belgisch register werd een Robinson R44 met call-sign OO-RED ingeschreven op naam van de Firma Roecuir uit Roeselare. Het toestel werd nu volledig rood geschilderd. Het toestel opereerde voordien als D-HALF in Duitsland bij Air Lloyd in een geel pakje.
- We zijn op zoek naar informatie over de Robinson R22 met call-sign OO-RWD. Dit toestel is reeds een tweetal jaar niet meer opgemerkt in de Benelux. Het vloog destijds voor Heligroup vanop EBAW en voordien bij Rotor & Wing Business vanop Hoevenen.
- Helimo heeft de eerste Bell 505 JetRanger X uit het Belgische register, met callsign OO-JRX, verkocht aan een Duitse koper. Het toestel is op 15 januari 2020 uit het Belgisch register uitgeschreven. In september 2018 kon onze huisfotograaf, Tom Buysse, een knappe air2air fotoreportage maken van de OO-JRX, je kunt die hier herbekijken.
Tot zover de laatste nieuwtjes, als we iets gemist hebben horen we het graag! Laat het ons weten op [email protected].