Bezig met laden...

Logboek

Nieuw Zeeland verhoogd trainingvereisten voor Robinson R22 en R44 piloten

Nieuw Zeeland verhoogd trainingvereisten voor Robinson R22 en R44 piloten

Na een paar ongevallen met dodelijke afloop heeft de CAA van Nieuw Zeeland geconcludeerd dat de trainingvereisten voor de Robinson Helicopter model R22 en model R44 moesten aangepast worden.

Niet alleen de nieuwe piloten die een R22 of R44 rating willen behalen zullen moeten voldoen aan deze nieuwe vereisten maar de TAIC (Transport Accident Investigation Commission) wil ook dat piloten die reeds een R22 en R44 rating hebben aan de nieuwe vereisten voldoen.

De CAA besliste de wijzigingen na een consultatie van de operatoren en deze waren voor 80% positief voor de aanpassingen.

Een van de belangrijkste wijzigingen is de verdubbeling van de solo-vlieguren van 10 tot 20 uur vooraleer men zijn rating kan bekomen. In Belgie en Nederland is 10 vlieguren solo voldoende in de opleiding; in de US is 20 uren reeds van kracht. De vereisten die de CAA van Nieuw Zeeland oplegt zijn vergelijkbaar met de US FAA SFAR 73 die reeds langer in de US van kracht is. 

Zowel in Australië als in Nieuwe Zeeland worden helikopter veel ingezet om vee op te jagen en grote velden te besproeien; hierbij wordt niet altijd de nodige veiligheidsmaatregelen nageleefd.  

De nieuwe regels gaan in Nieuw Zeeland van kracht voor nieuwe piloten vanaf 1 Juli 2016. 

Video:
Video afspelen...

0 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepupliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *