Bezig met laden...

Logboek

Autorotatie: vraag het aan Tim Tucker, veiligheidspiloot van Robinson

Autorotatie: vraag het aan Tim Tucker, veiligheidspiloot van Robinson

Autorotatie's blijven een veel besproken onderdeel van het helikoptervliegen.

De eerste keer dat je een autorotatie doet met je instructeur gedurende je opleiding tot helikopterpiloot, slaat het angstzweet alle kanten uit. Maar na enige tijd krijg je het stilaan beter onder de knie. Er is trouwens geen alternatief als de motor van je helikopter uitvalt, dus je moet het kunnen.

Uit een studie van het Amerikaans leger kwam de conclusie dat er meer dodelijke ongevallen gebeurden bij het aanleren van de autorotatie dan door het uitvallen van de helikoptermotor. Maar toch werd de autorotatie-training niet afgeschaft.

In onderstaande video vroeg men een aantal prangende vragen over autorotatie aan Tim Tucker, de baas van de opleidingen bij Robinson Helicopters. Hij kent de materie als geen ander en kan je in minder dan 6 minuten veel bijbrengen over autorotatie's. 

Zo vroegen we wat de juiste hoogte is om de flare te beginnen...en of hij antwoord wist! Volg de video tot het einde want je krijgt een pak informatie en antwoorden op vragen waarmee je al lang loopt. En als je er niet genoeg van kunt krijgen kun je nog dit artikel van AOPA even nalezen.

Video:
Video afspelen...

0 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepupliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *