De door Bell samen met Boeing ontwikkelde en gebouwde V-22 Osprey Tiltrotor heeft meer dan 500.000 uren gevlogen.
De vloot van V-22 Osprey bestaat uit 375 helikopters / tiltrotoren waaronder ook de CV-22 en de mariniers versie, de MV-22.
Op vandaag is de V-22 Osprey de enige tiltrotor in productie. De combinatie van verticale take-off en landing met de snelheid in kruisvlucht maken dit een toestel dat zowat overal kan worden ingezet. Recent nog werd de Osprey ingezet op de Bahama's om te gaan helpen na Hurricane Dorian.
De V-22 Osprey vloot is in 2007 in dienstgenomen en een permanente V-22 project groep van Bell en Boeing ontwikkelt de nodige aanpassingen en toekomstige verbeteringen voor de V-22. Het "Common Configuration Readiness and Modernization" programma (CC-RAM) van de US Marine, de US Air Force "Configuration reducing modification plan" en verschillende andere projecten zullen de V-22 vloot nog beter beschikbaar maken.
Omwille van zijn flexibiliteit is de V-22 het meest gevraagde toestel binnen de Amerikaanse Defensie. En de komende vernieuwingen zullen deze inzetbaarheid nog verder vergroten. Een derde variante in de vloot, de CMV-22 is voorzien om in 2020 in de US Navy ingezet te worden.
Bell ontwikkelt nu de V-280 Valor Tiltrotor als een nieuwe generatie tiltrotors.