Bezig met laden...

Logboek

Het Zweedse Savback wordt distributeur van de eVTOL's van Dufour Aerospace

Het Zweedse Savback wordt distributeur van de eVTOL's van Dufour Aerospace

In het dagelijks luchtvaartnieuws zijn de eVTOL-ontwerpen en aankondigingen niet meer weg te denken. Sinds Morgan Stanley in mei 2021 schatte dat de wereldwijde markt voor de eVTOL in 2040 ongeveer $9.000 miljard zal bedragen is iedere luchtvaartbedrijf dat zichzelf respecteert in een eVTOL-project betrokken. 

Zo gaat ook de Zweedse helikopterbroker Savback Helicopters, die in de afgelopen jaren diversifieerde als distributeur van nieuwe helikopters zoals de VRT500, de G-250 Eagle en de Zefhir, zich in de eVTOL markt positioneren. 

Savback en Dufour Aerospace, een innovatief Zwitsers eVTOL-bedrijf, hebben gisteren de aanstelling van Savback als distributeur van Dufour's innovatieve eVTOL's aangekondigd. Het Zweedse Savback Helicopters zal exclusief Dufour Aerospace's 8-persoons Aero3 tilt-wing eVTOL vertegenwoordigen in Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken en IJsland.

"We zijn er sterk van overtuigd dat Dufour Aerospace's 8-seater Aero3 opties biedt voor zowel de hedendaagse helikoptermarkt als voor nieuwe toepassingen die deze geavanceerde technologie voor ons opent", zei Reja Savbäck, CEO van Savback Helicopters.

Het tiltrotor-ontwerp van Dufour Aerospace combineert het vermogen om verticaal op te stijgen en te landen als een helikopter met de efficiëntie en snelheid van een conventioneel vliegtuig. De Aero3 heeft een maximaal startgewicht van 2800 kg, een nuttige lading van 750 kg, een maximale snelheid van 350 km/u en een bereik van 1020 km (551 Nm). Het eVTOL wordt ontworpen om te voldoen aan de SC-VTOL-normen (Special Condition for VTOL) van EASA, waarbij gebruik wordt gemaakt van een hybride elektrisch voortstuwingssysteem om te voldoen aan de eisen van operators op meerdere platforms.

Hoewel de bemande Aero3 bij uitstek geschikt is om te voorzien in de behoeften van Advanced Air Mobility, richt Dufour Aerospace zich in eerste instantie op toepassingen waarvoor geen extra nieuwe infrastructuur nodig is, zoals HEMS (Emergency Air Ambulance) en SAR (Search and Rescue).

Video:
Video afspelen...

0 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepupliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *