Bezig met laden...

Logboek

Aerial refueling van de Sikorsky HH-60W, de Jolly Green II

Aerial refueling van de Sikorsky HH-60W, de Jolly Green II

Sikorsky, onderdeel van het Lockheed-Martin concern, werkt gestaag verder aan de certificatie van de CRH (Combat Rescue Helicopter) voor het Amerikaans leger. De Sikorsky HH-60W Jolly Green II is de nieuwe gevecht-reddingshelikopter die op termijn de HH-60G Pave Hawk zal vervangen.  

In samenwerking met het U.S. Air Force’s 413th Test Squadron werd het vliegend bijtanken getest op 3.000 voet boven de Eglin Air Force basis. Aan een snelheid van 110 kts connecteerde de Sikorsky HH-60W Jolly Green II met het Lockheed Martin HC-130J tankvliegtuig. Het bijtanken gebeurde volledig volgens plan. De procedure werd ook uitgetest in moeilijkere omstandigheden om de moeilijkheidsgraad te bepalen.

Het bijtanken van de gevechts-reddingshelikopter is van groot belang omdat het de reikwijdte van de helikopter verdubbeld en toelaat om reddingsoperatie's uit te voeren op afgelegen (vijandelijke) plaatsen.     

De HH-60G Pave Hawk is sinds 1993 in dienst en is dringend aan vervanging toe. Ondanks constant onderhoud heeft de vloot CSAR (Combat-SAR) helikopters zijn beste tijd gehad en komt de vervanging door de HH-60W Jolly Green II geen dag te vroeg.

De Amerikaans luchtmacht heeft 113 HH-60W Jolly Green II in bestelling. De eerste 10 helikopters van het type zijn reeds in productie en zullen volgens plan in 2021 worden geleverd. 

Specificatie's van de Sikorsky HH-60W Jolly Green II:

  • Based on the proven technologically advanced UH-60M helicopter with millions of flight hours
  • Advanced integrated defensive suite:
    - APR-52 Digital Radar Warning Receiver
    - AVR-2B Laser Warning System
    - AAR-57 Missile and Hostile Fire Warning System
    - Six Integrated Chaff and Flare Dispensers
    - Improved Cabin and Cockpit Floor and Wall Armor
  • State-of-the-art missions systems:
    - Link-16, SADL, Integrated Broadcast Receiver, Blue Forces Tracker
    - Integrated cockpit (4) and Cabin (3) displays
    - Reduces aircrew workload and improves effectiveness during highly demanding special missions
  • Exceptional Performance:
    - 22,500 lb max gross weight for greater payload
    - 660 gallon main fuel tank & air refueling/fuel dump system
    - Shipboard compatibility
    - Improved structural design for increased gross weight
  • Navigation / Communication:
    - Five ARC-210 Radios (2 x SATCOM) + PLS & J-Voice
    - APCO-P-25 1st responder comm enabled
    - RNP/RNAV Civil Navigation Certification
    - ADS-B In and Out
    - Moving Map display with tactical awareness overlays
Video:
Video afspelen...

0 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepubliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *