
Sikorsky en Bristow hebben een langetermijnovereenkomst aangekondigd om verbeterde ondersteuning te bieden voor de grote S-92® helikoptervloot van Bristow. Met 60 helikopters is Bristow wereldwijd de grootste exploitant van de S-92
Deze overeenkomst verdiept de decennialange samenwerking tussen de twee bedrijven en biedt verbeterde ondersteuning voor Bristows meer dan zestig S-92-helikopters die actief zijn in offshore energie en zoek- en reddingsoperaties (SAR). Het langetermijnpakket, dat zich uitstrekt tot het volgende decennium, omvat het Total Assurance Program (TAP) van Sikorsky, dat Bristow continue ondersteuning biedt om zijn S-92-vloot binnen een bekend budget te laten opereren, waardoor het risico op onvoorziene kosten wordt verminderd. .
"We zijn er trots op onze langdurige relatie met Bristow, een van 's werelds toonaangevende leveranciers van helikopterdiensten aan de offshore-energiesector, voort te zetten", aldus Leon Silva, vicepresident Global Commercial & Military Systems bij Sikorsky. "De S-92 helikopter heeft een gemiddelde beschikbaarheid gedurende de levensduur van meer dan 90% en veel helikopters maken gemiddeld meer dan 1500 vlieguren per jaar in de veeleisende offshore-energiesector."
Het TAP-pakket omvat de volgende ondersteuningsbepalingen voor de wereldwijde vloot van Bristow:
- Power-by-the-Hour (PBH)-overeenkomst voor offshore-energiediensten en zoek- en reddingshelikopters;
- Dekking voor meer dan 90 procent van de vervangingskosten voor onderdelen;
- Verbeterde wereldwijde vlootondersteuning met toegang tot Sikorsky's wereldwijde netwerk van forward stocking-locaties (FSL) en field service-vertegenwoordigers (FSR); en
- Toegang tot het Sikorsky360-klantenservice-portaal.
Sikorsky onthulde onlangs de S-92 Phase IV hoofdtandwielkast met een hulpsmeersysteem dat automatisch inschakelt bij verlies van de primaire oliedruk. Dit maakt een onmiddellijke landing overbodig en stelt operators in staat hun bestemming veilig te bereiken. De certificering door de Federal Aviation Administration (FAA) wordt in 2025 verwacht.
Sikorsky verlengde ook de geplande inspectie-intervallen voor de S-92 helikopter en bood een eenmalige verlenging van de levensduur aan voor specifieke behuizingen van de hoofdversnellingsbak. Deze verbeteringen elimineren meer dan een volledig jaar downtime als gevolg van inspecties en stellen exploitanten in staat hun vliegtuigen veilig in gebruik te houden en langer inkomsten te genereren. De verdiende levensduurkorting bedraagt maximaal 1200 uur / 3600 grond-lucht-grondcycli, wat neerkomt op 12 tot 18 maanden extra voor een gemiddelde S-92 offshore oliemaatschappij en meer dan 24 maanden voor anderen.
Foto's © Bristow