Sikorsky kondigde aan dat het voor de eerste keer erin geslaagd is om de S-97 Raider ™ prototype helikopter, elektrisch aan te sluiten. Dit wil zeggen dat de uitgebreide avionics systemen nu uitgetest zijn en theoretisch operationeel kunnen zijn. Dit is belangrijke stap in de richting van het monteren van de nieuwe - en eerste - lichte tactische helikopter met de X2 Technology ™.
Deze belangrijke mijlpaal op de eerste van de twee testhelikopters in het RAIDER programma vond plaats 28 mei 2014, in het Sikorsky's Development Flight Center. Het succesvolle inschakelen betekent dat de cockpit multifunctionele displays, de controle display unit (CDU) operationeel zijn, net als de CDU-gestuurde elektronische circuit breakers. De helikopter zal in de komende weken de elektriciteit en avionica Acceptance Test Procedures (AHP) ondergaan.
"Dit is een grote mijlpaal voor een ontwikkelingsprogramma, de helikopter komt tot leven met de elektriciteit", zei S-97 Raider Program Manager Mark Hammond. Hij merkte ook op dat verschillende leveranciers in het RAIDER programma een cruciale rol gespeeld in het bereiken van de "power on" mijlpaal, onder andere Esterline-Korry, Esterline-Mason, United Technologies Aerospace Systems (UTAS), Lockheed Martin, Garmin, Avionics Instrumenten , BAE, Honeywell, Pacific Scientific, Northrup Grumman, Meggitt, en LMS.
De S-97 is nu ongeveer halverwege het assemblageproces. "De volgende generatie helikopters krijgt vorm, met een agressieve planning zien we de de eerste RAIDER helikopter voor het einde van het jaar een eerste bescheiden testvlucht te vliegen", zegt Mark Miller, vice-president van Research & Engineering. "We maken een grote vooruitgang, en in de tussentijd houden we onze geïnteresseerde klanten bewust van de uitzonderlijke prestaties die deze helikopter zal brengen."
We blijven deze ontwikkeling van dichtbij volgen.