Sikorsky maakt vaart met de ontwikkeling van de nieuwe VH-92 Marine One, een nieuwe generatie helikopters voor de toekomstige president van de USA.
De zogenaamde CDR (Critical Design Review) van de VH-92 is succesvol afgewerkt en Sikorsky kan nu starten met de volgende fases: bouw van en prototype, testen en evalueren.
De presidentiele helikoptervloot, Marine One, is een traditioneel een ontwikkeling van de US Navy terwijl de presidentiele vliegtuigvloot, de Airforce One, door de Airforce wordt gemanaged. Zo is het VH-92 project team dan ook een intense samenwerking tussen Sikorsky en de Naval Air Systems Command (NAVAIR) van de Amerikaanse Marine.
De U.S. Navy kende een order van $1.24 miljard toe aan Sikorsky voor een "Engineering and Manufacturing Development (EMD) contract" met productie opties voor 21 operationele en twee test helikopters.
De eerste VH-92 helikopters zouden in 2020 worden geleverd (nog net binnen de ambtstermijn van de komende president). Sikorsky heeft de design gebaseerd op haar bestaande S-92 helikopter met bovenop de speciale uitrusting gevraagd door de veiligheidsdiensten en een executive interieur. Dit wil zeggen dat de twee test helikopters gebouwd worden op basis van bestaande S-92 helikopters wat Sikorsky moet toelaten om volgend jaar reeds een eerste vlucht te plannen met de VH-92.
Met de VH-92 zet Sikorsky de traditie voort dat ze iedere president sedert Eisenhouwer heeft gevlogen! In 1957 werd voor het eerst een helikopter gebruikt als transportmiddel door een Amerikaanse president. Dwight D. Eisenhower reisde toen met een Bell H-13 Sioux naar zijn zomerhuis op Rhode Island, omdat Air Force One te groot was om daar te landen en transport per auto het verkeer te veel zou ontregelen. Een jaar later, in 1958 werd de Bell H-13 al vervangen door de Sikorsky H-34. Sindsdien vlogen alle presidenten met helikopters van Sikorsky.