- 2017-12-21: ingeschreven in het Britse luchtvaartregister als G-MCGN
- 2022-04-22: heeft 2.040 vlieguren
- 2022-06-01: bezoek aan Den Helder Airport in het kader van het Kustwachtproject dat voor Bristow start in november 2022 met onder andere dit toestel
- 2022-07-25: dit toestel zal worden ingeschreven in het Nederlands Luchtvaartregister met de registratie PH-NCG en zal gebaseerd zijn op Den Helder.
- 2022-09-05: na een lange reeks trainingsvluchten vanop Solent Airport (UK) is de SAR-helikopter aangekomen op Den Helder Airport voor de eerste keer. Is nadien terug vertrokken naar Solent Airport voor meer trainingsvluchten
- 2022-10-26: uitgeschreven in het Britse luchtvaartregister als G-MCGN
- 2022-10-27: ingeschreven als PH-NCG op naam van Bristow als de nieuwe kustwachthelikopter
- 2022-10-28: aangekomen op Den Helder
Helikopter: PH-NCG
Helikopter
Land:
Nederland
Call Sign: PH-NCG
Registratie: PH-NCG
Bouwjaar: 2015
Serialnr: 92001
Operator: Bristow Helicopters
Laatste vlucht (UTC): 3/02/2023 16:08:51
Info:
G-MCGN (4)
Model
Fabrikant: Leonardo (Agusta-Westland)
Model: AW189
ICAO-Type: A189
IT: H2T
Motor: 2 x General Electric CT7-2E1, elk 1.495 kW (2.000 hp)
Zitplaatsen: 2crew+19p
Gewicht (max | kg): 8.300
Maximumsnelheid (km/u): 313
Vluchtsnelheid (km/u): 278
Lengte (m): 17,6
Hoogte (m): 5,06
Rotor diameter (m): 14,6
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens (25 laatste vluchten)
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
3/02/2023 | 14:02:25 | 16:08:51 | 30 ft | 642 ft | 5177 | 5177 |
2/02/2023 | 18:18:22 | 20:09:44 | 775 ft | 400 ft | 5177 | 5177 |
1/02/2023 | 13:46:36 | 16:49:13 | 0 ft | 288 ft | 5177 | 5177 |
31/01/2023 | 8:28:11 | 20:11:29 | -125 ft | 397 ft | 5177 | 5177 |
30/01/2023 | 17:16:50 | 19:18:41 | 525 ft | -60 ft | 5177 | 5177 |
28/01/2023 | 6:20:39 | 7:22:19 | 675 ft | 300 ft | 5177 | 5177 |
27/01/2023 | 13:58:36 | 16:04:03 | 625 ft | 52 ft | 5177 | 5177 |
26/01/2023 | 8:24:24 | 15:13:55 | 575 ft | 250 ft | 5177 | 5177 |
24/01/2023 | 8:36:53 | 15:38:22 | 750 ft | 250 ft | 5177 | 5177 |
23/01/2023 | 9:43:15 | 20:01:49 | 325 ft | 0 ft | 5177 | 5177 |
21/01/2023 | 7:12:24 | 10:51:27 | 0 ft | 250 ft | 5177 | 5177 |
20/01/2023 | 9:38:11 | 9:40:06 | 0 ft | |||
19/01/2023 | 13:12:11 | 15:29:08 | 250 ft | 175 ft | 5177 | 5177 |
18/01/2023 | 9:10:30 | 10:17:16 | 0 ft | 150 ft | 5177 | 5177 |
17/01/2023 | 2:49:49 | 3:50:06 | 312 ft | 243 ft | 5177 | 5177 |
16/01/2023 | 0:00:17 | 15:09:03 | 1525 ft | 900 ft | 5177 | 5177 |
15/01/2023 | 13:10:28 | 23:59:55 | 175 ft | 1525 ft | 5177 | 5177 |
14/01/2023 | 8:34:03 | 9:37:24 | 575 ft | 200 ft | 5177 | 5177 |
13/01/2023 | 15:46:48 | 16:10:03 | 0 ft | 0 ft | 5177 | 5177 |
11/01/2023 | 12:37:30 | 15:12:52 | 175 ft | 275 ft | 5177 | 5177 |
9/01/2023 | 18:05:03 | 19:47:20 | 525 ft | 275 ft | 5177 | 5177 |
8/01/2023 | 14:11:30 | 16:01:15 | 525 ft | 225 ft | 5177 | 5177 |
7/01/2023 | 15:41:48 | 17:21:07 | 325 ft | 200 ft | 5177 | 5177 |
6/01/2023 | 15:38:26 | 16:42:49 | 38 ft | 325 ft | 5177 | 5177 |
5/01/2023 | 8:21:58 | 18:26:02 | 175 ft | 0 ft | 5177 | 5177 |