- 2018-03-08:
- is een Bell 47G-3B-type 1,
- is origineel afkomstig van de Britse RAF call sign XT227 als Sioux AH-1
- de-militarisering en wordt burgerhelikopter met call-sign G-BHKB op 9 Januari 1980
- wordt D-HAAA in Februari 1987
- crashed 22 Mei 2006 te Leiwen an der Mosel
- registratie cancelled 30 Mei 2017
- Eric Bussé zou deze oldtimer terug vliegklaar maken voor zijn nieuwe eigenaar
- 2018-03-08: ingeschreven in het Belgisch Register
- 2018-03-10: foto onderdelen D-HAAA copyright Tim Jones
- 2018-10-03: foto OO-SOL - facebook E. Bussé - bij de eerste testvlucht vanop de helihaven EBNP (Neerpelt)
- 2019-04-28: foto OO-SOL met nieuwe bestickering - met dank aan Kristof Kwanten
- 2019-04-29: maakte hover-testen op helihaven EBNP (Neerpelt) is later ook opgemerkt op Zwartberg EBZW
- 2019-05-08: korte testvlucht vanop EBNP
Helikopter: OO-SOL - Bell - 47G-3B-1 Soloy
Helikopter
Land: Belgie
Call Sign: OO-SOL
Registratie: OO-SOL
Bouwjaar: 1966
Serialnr: WA386
Operator: Paul Keuppens, Kasterlee (Kempische Bouwmaterialen EBTK - Tielen)
Laatste vlucht (UTC): 15/09/2024 8:33:09
Info:
OO-SOL (9)
Model
Fabrikant: Bell
Model: 47G-3B-1 Soloy
ICAO-Type: B47G
IT: H1T
Motor: 1 x Allison 250-C20B
Zitplaatsen: 1 + 2pax
Gewicht (leeg | kg): 858
Gewicht (max | kg): 1349
Maximumsnelheid (km/u): 169
Vluchtsnelheid (km/u): 135
Lengte (m): 9,63
Hoogte (m): 2,83
Rotor diameter (m): 11,32
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
15/09/2024 | 7:35:40 | 8:33:09 | 500 ft | 7000 | 7000 | |
24/08/2024 | 10:04:36 | 14:28:20 | 1225 ft | 7000 | 7000 | |
25/07/2024 | 14:53:37 | 15:15:35 | 1050 ft | 7000 | 7000 | |
19/07/2024 | 8:20:25 | 13:05:46 | 850 ft | 2000 | 7000 | |
6/07/2024 | 9:27:15 | 15:34:57 | 1325 ft | 2000 | 7000 | |
9/06/2024 | 9:30:34 | 10:32:39 | 1175 ft | 7000 | 7000 | |
26/05/2024 | 11:00:21 | 11:28:40 | 900 ft | 7000 | 7000 | |
22/03/2024 | 9:19:36 | 14:16:05 | 850 ft | 2000 | 7000 | |
15/03/2024 | 10:03:16 | 10:44:40 | 1200 ft | 7000 | 7000 | |
8/03/2024 | 9:43:53 | 10:29:04 | 1150 ft | 425 ft | 7000 | 7000 |