Bezig met laden...

Logboek

EHang moet deze week weer warm en koud blazen

EHang moet deze week weer warm en koud blazen

EHang blijft de positieve en negatieve boodschappen aan elkaar rijgen. Deze week was het weer prijs. Laat ons beginnen met het positieve nieuws.

EHang onthult zijn lange afstand VT-30 AAV om stads- en regionale mobiliteit uit te breiden.

Op 25 mei werd de nieuwe compleet elektrische VT-30 AAV (Autonomous Aerial Vehicle) door EHang voorgesteld als de eerste van een productsuite voor interstedelijk vervoer. Met een hybride structuur kan de VT-30 een afstadn van maximaal 300km afleggen in 100 minuten.   

De VT-30 heeft een gestroomlijnde romp met een gecombineerd hefroer-oppervlak aan de staart. Uitgerust met acht propellers aan beide zijden, een paar vaste vleugels en een propeller aan de achterkant, is het toestel ontworpen om een ​​maximale balans te bereiken tussen hybride lift en stuwkracht.

Het ontwerp stelt de VT-30 in staat om te genieten van het voordeel van zowel de verticale start- en landingsmodi als de taxi, terwijl wordt voldaan aan de behoefte aan langere afstanden en vliegtijd. In tegenstelling tot conventionele vliegtuigen met vaste vleugels, spaart het de landingsbaan voor het opstijgen en landen. Bovendien kan het fly-by-wire-besturingssysteem met driedubbele redundantie worden gewijzigd in meerdere modi, wat een veel hoger veiligheidsniveau voor het vliegtuig impliceert.

Tot nu toe heeft VT-30 verticale start en landing, aandrijfsysteem en andere tests uitgevoerd. In de toekomst zal EHang doorgaan met het uitvoeren van verschillende tests en optimalisaties onder verschillende omgevingsomstandigheden, terwijl de AAV-veiligheid en -stabiliteit voortdurend wordt verbeterd, met als doel AAV's over lange afstanden te versnellen voor gebruik in verschillende scenario's, zoals vliegreizen, luchtfoto's en luchtfoto's. logistiek.

“Onze AAV EH216 voor passagiersklasse is al volledig uitgerust om in de steden te reizen. De lancering van de VT-30 vormt een krachtige aanvulling op het interstedelijk luchtverkeersnetwerk door te voldoen aan de behoeften voor het overbruggen van langere afstanden." aldus Huazhi Hu, stichter, CEO en president van EHang.

"In de toekomst zullen deze twee productseries (EH216 & VT-30) worden gebruikt als kernontwikkeling voor een servicegerichte operationele strategie om de veiligheid, de duur en de capaciteit voor het vervoer van zowel passagiers als goederen waar te maken. We zullen continu werken aan het verkrijgen van regelgevende certificering voor onze verschillende AAV-producten, waaronder de VT-30"

 

en nu het minder goed nieuws: EHang heeft zijn jaarrapport 2020 niet bij de SEC neergelegd

Na deze aankondiging kwam dan op 26 mei de mededeling van de EHang groep dat het een waarschuwing van de Nasdaq heeft gekregen omdat het haar jaarverslag niet tijdig heeft neergelegd. De waarschuwing verplicht EHang nu om het jaarverslag binnen de 60 dagen te publiceren, ten laatste op 19 juli 2021 of een plan in te dienen om het probleem te verhelpen.

Op 16 april publiceerde (ook al een maand later dan verwacht) EHang zijn jaarverslag 2020 maar krijgt het dus niet voor elkaar om een geauditeerd jaarverslag neer te leggen bij de Amerikaanse SEC (Securities and Exchange Commission). Over het waarom van dit probleem wordt zedig gezwegen, EHang vermeld wel dat ze 'ijverig zullen werken' om het rapport zo snel mogelijk bij de SEC in te dienen. 

EHang blijkt het niet makkelijk te hebben om zijn resultaten over het jaar 2020 te finaliseren en deze te laten auditeren. Dit is natuurlijk koren op de molen van een aantal aandeelhouders die de fraude vrezen die analyst Wolfpack op 16 februari in een rapport beschreef.

0 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepupliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *