Bezig met laden...

Logboek

Hill Helicopters geeft update over de capaciteit van haar HX50 helikopter

Hill Helicopters geeft update over de capaciteit van haar HX50 helikopter

Het bedrijf Hill Helicopters die in het komende twee jaar zijn nieuwe 5-zitshelikopter, de HX-50, op de markt wil brengen en daarvoor reeds vanaf december 2020 reservatie's aanneemt, geeft op regelmatige tijdstippen een update over de verschillende stappen in de ontwikkeling van haar HX50 private helikopter. Jason Hill, stichter en Chief Engineer van Hill Helicopters, bespreekt deze week in onderstaande video de capaciteiten van de HX50.

De HX50 is een echte 5-zitshelikopter die ontworpen is om 5 passagiers van 95kg en hun bagage te vervoeren. Daarenboven kan het toestel dan brandstof meenemen voor 3 uur vliegen aan maximaal continue vermogen en vliegen zonder beperkingen op 10.000 ft.

In een andere nieuwe video die je hier kunt zien, vertelt Jason Hill over de specificatie's van de private HX50. De private piloot krijgt een toestel ter beschikking die hij zelfs met beperkte ervaring en relatief weinig jaarlijkse vlieguren (=50u) veilig moet kunnen vliegen. Een hoge inertie, driebladige rotor maakt een veilige autorotatie mogelijk. De turbinemotor heeft een groot vermogenreserve die zelfs bij maximale belading ter beschikking staat en zonder meer operatie's in beperkte plaatsen mogelijk maakt. 

Het toestel heeft een 5.000u levensduur waardoor het toestel zonder meer zijn waarde op lange tijd behoudt en niet beperkt is tot 12 jaar. Met deze informatie, de driebladige rotor, de volwaardige 5 zitplaatsen en de grote vermogenreserve hint Hill voor het eerst dat hij de Robinson R66 als een concurrent ziet.  

Wij blijven deze ontwikkeling met veel interesse volgen en blijven verbaast bij de vele knappe aankondigingen over de HX50. Jason Hill zegt echt alles wat een lichte private helikopter nodig heeft maar heeft nog geen indicatie gegeven van de kostprijs...

Wordt ongetwijfeld vervolgd! 

Video:
Video afspelen...

1 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepubliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *