Bezig met laden...

Logboek

Privaat vliegen - USHST helpt je veiliger vliegen (deel 2)

Privaat vliegen - USHST helpt je veiliger vliegen (deel 2)

Top 10 manieren om een helikopterongeval te vermijden

De technische verbeteringen van de helikopters en de strenge onderhoudsverplichtingen opgelegd door EASA hebben het aantal ongevallen veroorzaakt door technische problemen in de laatste 20 jaar sterk doen dalen. Nu is het zo dat meer dan 85% van de helikopterongevallen een menselijke oorzaak hebben. Gebrek aan ervaring en training, slechte vluchtvoorbereiding, gewijzigde weersomstandigheden, stress en andere factoren dragen bij tot risico's die soms leiden tot fatale crashes.

Deze Helicopter Safety News tracht je te helpen met 10 adviezen om crashes te vermijden.  

 

Twaalf operationele valkuilen voor helikopter piloten 

Of je nu 500 vlieguren hebt of 15.000 vlieguren in je vliegboek hebt geschreven, er zijn altijd operationele valkuilen waarvoor je absoluut moeten opletten. Helicopter Facts heeft een analyse gemaakt en komt met 12 grote en reële risico's waarvan we allemaal al wel een of meer hebben genomen! 

Lees hier Helicopter Facts over 12 valkuilen bij het vliegen.

 

Onderstaande video

Dit is niet direct een voorbeeld van veilig vliegen in een private omgeving maar wel een goed voorbeeld dat een veilige voorzorgslanding de enige goede beslissing is wanneer de vliegomstandigheden niet langer in overeenstemming zijn met de mogelijkheden van de helikopter of van de piloot.

Het 'Land & Live' programma van de HAI (Helicopter Assocoiation International) wil een lans breken voor een conservatieve ADM (aeronautical decision making) die een voorzorgslanding propageert in twijfelgevallen. Levens hangen hiervan af!

Video:
Video afspelen...

0 Reactie(s)

Laat reactie achter....

Uw email adres zal niet gepupliceerd worden, u dient enkel uw reactie te valideren. Verplichte velden worden aangeduid met *